2:a advent, nu går vi in i v.38.

Det är inte klokt vad tiden går. Just nu bökar lillan rundor för fulla muggar i magen. Så har det varit konstant i några dagar nu. Knappt en lugn stund, fram tills att någon vill känna. Då slutar hon. Man skulle nästan kunna tro att hon fortfarande slår kullerbytter i magen. Det gör ont och spänner och ilar på alla håll och kanter. Men det är ju såklart skönt att hon visar att hon lever.

Gravid v.37+0
"Nu väger bebisen kring 2,8 kg och är cirka 50 cm lång. Bebisens huvud ligger nu förmodligen nere i ditt bäcken och skyddas av den omgivande benstrukturen. Detta ger benen och underkroppen mer plats att växa.

Många bebisar har nu huvudet fullt av hår som är ungefär 2,5 cm långt. Men det behöver inte ha samma färg som ditt – mörkhåriga par kan bli överraskade av nyfödda bebisar mer blont eller rött hår och ljushåriga föräldrar kan få bebisar med mörkt hår. Och så finns det förstås bebisar som inte har något hår alls".

(text från: babycenter.com) 


Den kommande veckan så har jag en del att stå i.

- Handla färg till babyrummet
- Måla färdigt garderobsdörrarna
- Besök på banken
- Tid på MVC
- Avslutning på Lowes "gympa"

Förutom allt detta så skulle jag vilja möblera om i vardagsrummet, ett avancerat projekt som jag tyvärr inte klarar av på egen hand. Och Jeppe har ju redan fullt upp med babyrummet. Hade varit skönt att göra lite plats för julgranen när det blir dags för det. =) Men en sak i taget och förhoppningsvis så kan vi lägga golvet  till helgen. Vi var ju en runda på Byggmax igår och inhadlade golv till både babyrum och hall. Det kommer att bli så fiiint sååå!

Just nu är Jeppe och Lowe på kalas, men jag kände att jag inte riktigt orkade fara med. Så nu sitter jag här hemma vid datorn en stund innan jag hoppar in i duschen.

Hoppas på att jag orkar lägga in lite bilder imorgon på magen och på babyrummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0