v.39, Lucia och 3:e advent!

Idag har jag gått 38 fulla veckor. Tänk att from nu så kan bebisen komma, och om senast 28 dagar så är hon här. En häftig tanke som både ger glädje och ångest. Igår gjorde vi ett ultraljud som visade att allt såg bra ut, men bebisen ligger med ryggen mot min högra sida vilket kan resultera i en mer smärtsam förlossning om hon inte vänder sig när det väl är dags....fast det e ju en riktig buse där inne som far rundor och snurrar o har sig. Hon har aldrig tillåtit sig att ligga optimalt för att få in bra bilder när vi väl har kikat in på henne. Vikten ligger nu runt 2700-3000 g. Det blir nog ingen 4 kg bebis iaf, vilket känns skönt.

Inatt drömde jag för första gången att det var en tös som kom ut, men hon var ganska så mörkhyad, hade mörkt krulligt hår och bruna ögon. Stämde inte riktigt där...visst kan vi få en brunögd mörkhårig flicka, men mörkhyad....nej, det hade nog blivit lite fel då...:-) Jag tror på en ljushårig, blek och blåögd liten filur. Även om det e 50% chans att hon blir brunögd. Ska bli så spännande att få träffa henne. Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig henne.

Med tanke på vad som nu närmar sig med stormsteg, så ska jag och Lowe ta fram granen och julgrejerna idag. Ska försöka att inte plocka fram för mkt, det ska ju undan igen och då är man kanske alldeles för trött. Lowes lekrum är iaf utrensat på leksaker nu. Skönt med tanke på att allt gärna åker ut samtidigt och inget hittar tillbaka till sina platser igen. Nu borde det inte vara så svårt för honom att städa.

Lucia har vi firat lite idag med goda lussekatter och tända ljus. Nu ska jag återgå till julstädningen och försöken med att få lite ordning och reda här hemma.

Trevlig Lucia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0