Jisses vilka drömmar man kan ha...

Jag vaknade mer eller mindre med kraftig ångest i morse...drog en lättnads suck när jag insåg att allt jag behövde göra var att vakna och så var allt som vanligt igen.

Trodde jag skulle slippa dessa drömmarna nu när jag vet att det ligger en tös i min mage och att där bara är EN bebis.

Alltså handlade min dröm om att jag födde trillingar och alla var pojkar. Men det var inte det värsta! Det värsta var att jag gav dem varsin blöja och lade ner dem i en spjälsäng, för att sedan gå där ifrån och glömma bort dem. Helt plötsligt var det kväll och de hade inte fått mat en endaste gång sedan de föddes. Jag hade bara lämnar dem åt sitt eget öde. Och det enda jag kunde tänka på var hur hemskt det var att jag hade blivit tillsagd att jag hade en tös i magen, och så kom där tre gossar. Och hur skulle jag klara av 3 spädbarn på en och samma gång? Jeppe skulle ju lämna mig. Och arg på min mamma var jag för att hon lurat mig.

Ja, herregud som man kan drömma. Måste varit för att jag såg på förlossningskliniken igår. Några fick tvillingar ngn trillingar och jag har för mig att en mamma fick 4 st bebisar.

Tack och lov för att det bara finns en i min mage! :-)

Åter till verkligheten så har jag precis varit och hämtat ut babyboxen. Så snart ska jag frossa i den.
Janni och Hidde kommer hit om en stund, då blir det matlagning, kanske lite renovering och lördagsmys. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0