Projekt trädgårdsröjning

Efter gårdagens storm ser trädgården mer eller mindre ut som ett enda slagfält. Plastpåsen med alla konservburkar, ölburkar och metalfolie kan jag inte längre se...Däremot ligger innehållet utspritt över gräsmattan. Ser ju ut som ett lodisställe nu. Är dock väldigt tacksam för att de flesta löven nu blåst ner. Man kan ju kratta sig fördärvad under hösten annars. 3 trädgårdsstolar ligger omkullvälta och nerblåsta från trädäcket och nu frågar ni väl er varför trädgårdsmöblerna fortfarande står ute. Ja, vi har helt enkelt inte prioriterat att stoppa undan dessa. det blir nya till våren/sommaren -10. Ångrar att vi köpte skiten av förre husägaren. 5000 spänn för stolar som bara trillar i sönder. Det var fint så länge det varade. :-)

Så ser min plan ut för dagen. Jag får röja så länge kroppen pallar, sedan blir det väl till att se på förlossningskliniken i vanlig ordning 13.30 eller var det 13.25? Jag undrar vad det är för mirakel bedövning dom använder på den kliniken. Många säger ju inte ett knyst...och det vet väl de flesta som fött barn att det faktiskt gör ont. Kanske man ska prova epiduralen denna gången...jag vet inte och lär väl inte veta förens jag är där. Men sist tog jag bara lustgas som gjorde mig helt yr i skallen. Så den fick jag slänga väck.

Hoppas ni alla får en bra dag!

Tillägg:
Nu var det gjort, ca 2 timmars slit. Jag har blåsor på tummen efter krattan och skoskav på hälarna efter mina gummistövlar. Dessutom värker nu ryggen och min foglossning brakade loss rejält. Men nu e det mesta gjort och jag kan med gott samvete ligga kvar i sängen imorgonbitti när sopbilen kommer och tömmer trädgårdsavfallet. Då kommer jag att tänka "ahh, äntligen kom jag ihåg att fylla den jäkeln". Man betalar ju trots allt för tömningen även om man glömt att fylla den. (Behöver jag säga att jag glömt bort detta de sista 3 gångerna, tömning varannan vecka).

Nu ska jag bre mig en god smörgås och slänga mig i soffan för snart börjar mitt program. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0