Besök på MVC och Mardrömmar

Idag var det dags för ett besök på MVC. Blodtrycket var lite högt, kanske beror på att man varit i farten sedan imorse och inte hunnit vila riktigt. Har sovit väldigt dåligt dessutom med mardrömmar, magont och även varit uppe en vända med Lowe som råkat kissa på sig i sömnen. Hoppas det ser bättre ut till nästa gång.

Annars verkade allting bra. Hjärtljuden varierade mellan 146-158 vilket berodde på att lillan var vaken sa Bm.
Magen växer som den ska och det verkar som om bebisen redan har vänt sig, dvs ligger med huvudet nedåt. Rumpan ligger på vänster sida, därav att sparkarna oftast känns på höger sida.

Nu har jag bara 6 nätter kvar att jobba vilket känns otroligt skönt, samtidigt undrar jag hur jag ska hinna med allt på jobbet som ska fixas innan jag går. Det är lite knixigt med tanke på att jag jobbar natt. Men jag får väl helt enkelt be att chefen tar tag i lite grejer om det nu ska bli ngn utbildning för personalen.

Mardrömmen jag hade inatt handlade om vårt ofödda barn. På ngt vis hade jag fött detta barn när jag samtidigt var ngn annan stans. Helt plötligt låg bebisen bara där i en barnvagn och jag fick förklarat för mig att det var vårt barn. Jaha tänkte jag, tur att jag slapp vara medvetande om födseln. 

Jag tittade in i vagnen och fick se världens fulaste bebis. Lång o smal med ett skrynkligt ansikte, hög panna och mörka räliga ögon. Såg ut som en förkrympt pensionär. Det var dessutom en gosse och han hade rynkor och en konstig hudutväxt i pannan. Jag blev helt förfärad när jag såg honom. Jag skulle ju få en flicka, det hade jag ju berättat för alla. Enligt en i personalen så verkade det som han dessutom hade ngt konstigt i hjärnan, en tumör eller ngt annat.

Jag tänkte för mig själv; hur kunde Lowe bli så söt och detta barn bli så förskräckligt fult?

Får verkligen hoppas att det bara var en dröm och att det inte blir så i verkligheten...Drömmar kan vara allt bra konstiga ibland.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Ha ha ha... vilka drömmar man hade när man va gravid!!! kram

2009-10-24 @ 14:46:28
Postat av: Nadja

Mardrömmarna de avlöser varandra här hemma oxå... oftast kommer jag inte ihåg dem men nu sist drömde jag att A försökte ta livet av mig. Obehagligt och konstigt att man kan vränga till det så :-)

2009-10-25 @ 14:53:08
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0