Dags för vaccination

I förrgår fick jag ett samtal från BVC om jag kunde ta tiden för vaccination av Lowe då hon fått ett återbud. Jag tänkte mer att det var 5-6 års sprutan eftersom jag varken fått ngn lapp eller hört ngt annat. Och hon sa inget om det heller. När vi väl kom dit idag så fick jag bestämma mig snabbt om han skulle ha sprutan eller ej, då jag såg att det stog "nya influensan" på lappen. Måste blivit ngn miss i informationen där. :/ Nåja snabbt gick det iaf och skrek gjorde han. Jag tyckte såååå synd om min lille gosse och kände mig usel som utsatte honom för detta.

Ja, det var hemskt att se, kändes som att jag själv skulle börja gråta. Men nu mår han ju bra iaf och hoppas att han fortsätter med det. Det lär nog bli svårt att få honom till BVC för en spruta igen.

Sedan i väntrummet talade han noga om för pojken som skulle in efter att sprutan var jätte vass och det gjorde minsann jätteont! Jag skämdes lite där, men de andra föräldrarna styrde upp det ganska så bra....som tur var. Man är ju inte precis beredd på att ens barn ska säga ngt sådant. Men han är ju väldigt social så...

spruta_252.jpg

Kommentarer
Postat av: Johanna

hittade till din blogg via Julia, så nu vet du en läsare iaf : )

2009-10-22 @ 10:29:37
URL: http://baradu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0