Dyrt blir det...

Ja, det e det minsta man kan säga. Men jag är sååå glad att jag gick dit nu iaf. Vid röntgen såg allt ut som att det skulle slippa rotfyllas, men när hon borrade så kom hon tillsut igenom till pulpan och då blev det genast behov av rotfytllning eller att dra ut tanden.

Efter många om och men så har jag tillslut bestämt mig för att JAG faktiskt får kosta lite också, inte bara bil och hem. Nu är det dags att börja rå om sig själv och vara lite mer noga och rädd om utseendet och välbefinnandet. Drar jag ut tanden så går det på ca 1500 kr och rotfyller jag den så går det på ca 4000-4500 kr. Men drar jag ut tanden så kommer detta synas...inte från alla vinklar, men jag kommer ångra mig och det kommer störa mig. Så nu e det bara att hoppas på att man kan få ett tandvårdslån. Hädanefter blir det regelbundna besök hos tandläkaren säger jag bara.

Tyvärr tror jag inte att tanden hinner bli färdig innan bebisen kommer. Fick den första tiden 24 november, sedan ska det gå ca 1 månad innan man kan slutföra det hela. Så vi får väl se när det kan bli av.

Tittade på en film på vårdguiden som visade hur det går till. Inte direkt skönt kanske, men nu känner jag mig inte orolig längre då jag vet vad de kommer att göra.

Rotfyllning
Bilden hämtad från: http://www.rotfyllning.nu/



Bilden hämtad från: http://sv.wikipedia.org/wiki/Rotfyllning

Kommentarer
Postat av: Nadja

Tror inte du kommer ångra dig vännen! Vi är duktiga på att prioritera bort oss själva men det är det dummaste vi kan göra... har jag insett... Blir ju betydligt mycket mer harmonisk och glad om jag mår bra själv.

Kram

2009-10-20 @ 11:08:37
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com
Postat av: Ellie

Tack Nadja, du har så rätt så! Kram

2009-10-20 @ 17:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0