Nu kommer våren!!!

Idag är det underbart väder ute. Solen gassar och krokusarna tittar upp ur jorden. Själv har jag passat på att kratta bort löv och kvistar från gräsmattan. Har varit så flitig att jag fått en blåsa på insidan av tummen. Skulle kanske haft ett par bättre trädgårshandskar.

Just nu funderar jag på vad man skulle kunna göra av trädgården. Funderar på att riva ner spaljen som ser halvtaskig ut. Väck med rabatten och så lite gräs. Dessutom skulle jag vilja plantera en tät häck så att man slipper se grannarna. De har ju ett hus nästan kloss intill våran trädgård. Man byggde på lite skumma sätt förr i tiden. Det räcker med att lägenhetsgrannarna kan se in största delen av året. Jag vill ha lite insynsskyddat. Slippa känna mig bevakad. Drömmer om en fin sandlåda och en gungställning, plattor som inte behöver rensas från mossa och ogräs....Visst kan det bli möjligt...men det tar ju lite tid. :)

Behöver ta ett ordentligt ryck inomhus för den delen också. Men när vädret är så pass fint som det är i dag så känner man inte riktigt för att vara inne. Ska slänga i mig ngt att äta nu och sedan fortsätta där ute.

Ha en fortsatt underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Typ ett hus på Stråvägen hade ju passat perfekt! =) hihi

2010-04-08 @ 01:13:19
URL: http://sarathore.blogg.se/
Postat av: Ellie

Ja, det hade det minsann gjort. Får hoppas att era grannar väntar ca 2 år med att sälja. =)

2010-04-08 @ 09:42:54
URL: http://elliegyll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0