Tisdag 27/4

Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen. Jag har varken haft tid eller ork till det. Dagarna rullar på som vanligt med allt vad det innebär.

Viktminskningen har gått segt och jag har fallit för flera frästelser, tyvärr. Men nu denna veckan har jag tagit tag i det igen och skaffat mig ett års abonemang på viktklubb.se. Blev ju aldrig färdig till att skriva in saker i mitt block. Nu kan jag ju iaf se hur mkt jag verkligen äter varje dag och hur mkt som förbräns. Det ger mig en bra insyn i hur mkt jag kan äta av allt. Kan jag nu bara skärpa till mig och jag inte stöter på sega platåer så borde jag nå min slutliga målvikt den 1/11 i år. Jag hoppas som bara den att jag ska klara av det. Så fort jag slutat amma ska jag dessutom köra ett race med en pulverkur. Det kanske kan ge mig en extra skjuts mot mitt stora mål.

Just nu väger jag maten så gott jag kan och skriver in det varje dag. Det borde ju fungera. Det går ju för så många andra.

Idag ska det städas på ovanvåningen och de sista räkningarna ska betalas. Det är nog det som får mig att längta tillbaka mest till jobbet...att kunna få en vettig lön.

Känner mest av allt för att lägga mig och sova en stund nu när Saga sover. Men gör jag det så kommer jag efter i allt jag planerat göra idag = städa och fixa kvällsmaten. Vill ju bara få lite ordning här hemma, men det går såååå segt på den punkten.

Nej, nu ska jag slita mig härifrån och sätta fart.

Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Ohh Ellie! Vad jag känner igen mig i det du skriver :) Segt att ta tag i saker här hemma och tröttheten som smyger sig på .... Vad gäller vikten så tror jag du gjort ett bra val! Jag är med i viktklubb och om jag brukar allvar så bör jag vara i mål under oktober månad .... Då kan vi ju utbyta lite recepttips etc när vi använder samma verktyg :)



Jag ska jobba 1 november till 5 december är det tänkt - Andreas ska vara pappaledig. DÅ blir det en vettig inkomst här eftersom han tjänar mer och dessutom tar ut 7 dagar per vecka ... själv snålar jag och tar max 5 dagar.



KRAM

2010-04-27 @ 15:22:24
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com
Postat av: Anna F

mmm, känner oxå igen mig i både vikt och ekonomi.... Men viktklubben får vänta, det är HELT ebb i ekonomin nu. Hur kul är det när pengarna är "slut" innan månaden börjat?

Kram kram

2010-04-29 @ 09:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0