Två eller tre?

Det är en hel del arbetskamrater på jobbet som numera väntar barn. Och när man möter alla dessa nygravida så kommer den egna känslan tillbaks. Hur härligt det kändes när man visste att man bar på ett nytt liv. Och visst mådde jag obotligt dåligt nu när jag väntade Saga, men den jobbiga biten glömmer man liksom och förskönar allt annat. Vår lilla bebis är ingen bebis längre. Hon börjar bli stor nu, snart 8 månader. Kan ni fatta det?!

Och även om min graviditet var ganska så smärtsam, så kan jag inte låta bli att längta på nytt. Men orkar man? Har vi tid för 3 barn? Ja, jag vet inte. Det är mkt tankar som far runt i mitt huvud just nu. Men skulle det bli så blir det nog inte inom de närmsta 2 åren. Vill först ordna upp ekonomin ordentligt. För det skulle i så fall bli att köpa allt nytt då jag säljer av mkt efter hand.

När vi fick barn nummer två, fick de flesta av våra vänner barn nummer 1. Så inom några få år kommer de kanske få barn nummer två. Och jisses vad jag själv kommer att längta efter barn då. Men vi har det rätt så bra med våra två barn. Kanske borde jag vara nöjd?

Just nu är jag bara så trött på vårt hem. Prylar överallt, ingen ordning, trappan är FORTFARANDE inte färdig efter TRE ÅR!!! Varje helg är det ngt, känns som att vi aldrig är hemma tillsammans. Och är vi inte hemma så är det ju inte så lätt att få någonting gjort. Men jag borde kanske ta och göra det själv. Det kan ju inte vara så svårt. Men det är precis som att en del män behöver "sällskap" av en polare när det ska fixas hemma. Ska se till att boka in en helg med min käre sambo och den helgen ska det enbart grejas här hemma. Det SKA bli FÄRDIGT innan jul, det är en sak som är säker!!!!

Kanske dags att röja lite här hemma idag...




Kommentarer
Postat av: Elin

Ja innan jul måste ni få lite ordning på torpet! Ge din kära sambo en spark i rumpan från mig;)

2010-08-30 @ 12:37:14
Postat av: Julia

Tack vännen! Jo dem är för snälla, våra familjer. Men vem vet, tar det oss år och dagar så tröttnar dem kanske ;-) håller med ovanstående och tycker du kan ge Jeppe en extra hård spark i rumpan från mig! <3

2010-08-30 @ 22:16:46
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0