Det gick inte så bra....

....att skicka en video till bloggen. Filmade när Saga kröp och messade till bloggen, men det var bara texten som kom med. Tyvärr!

Idag står det städning på schemat, för på lördag ska vi ha kalas för Lowe. Typiskt nog ligger Jeppe iväg hela veckan och kommer väl hem imorgon kväll antar jag.

Nu har Saga börjat krypa lite och det betyder att det inte går att gå ifrån henne det minsta lilla. Man vet aldrig vad hon får för sig att hitta på. Dörrar får hållas stängda, grejer måste röjas undan och dessutom vilar hon inte middag så länge heller. Jag har nu ställt upp resesängen här nere till henne. Då vet man iaf att hon är säker om man behöver greja med ngt.

Har hunnit med att fylla trädgårdstunnan nu iaf, det är ju tömmning imorgon. Skulle bara vilja skövla så mkt som möjligt i våran trädgård. Har ju inte tid att hålla efter allt. Så det blir nog så att jag i höst river bort spaljen och klätterväxterna samt gräver upp rabbatten och sår gräs. Allt för att göra det så lättskött som möjligt. Ser det inte vettigt ut nu så kan det iaf inte bli värre när det är borta.

Nästa vecka styr vi bilen mot Lalandia och är borta från torsdag till söndag. Där firar vi Lowes födelsedag då han fyller 6 år på lördagen. Helgen där efter jobbar jag fredag och söndag och på lördagen håller vi i ytterligare ett kalas för Lowe. Det blir ju så när man är många.

Jag hoppas att jag får barnen i säng i vettig tid idag så att jag kan röja lite i lugn och ro.

Det blir fullspäckat nu ett par veckor framöver och snart börjar Lowe skolan. Förhoppningsvis blir det lite mer ordning och reda då. Upp i tid, i säng i tid. Motion och städning.

Nej, åter till städandet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0