Onsdag 10 februari

Dagarna går och jag hinner knappt med. Varje vecka blir det att köra in till stan för att göra ngt. Känns lite drygt ibland. Hade varit skönt att ha allt på ett ställe. Men man kan ju hoppas att det inom det snaraste bara innebär nöjen att köra in till stan.

From denna veckan lämnar jag endast Lowe på dagis tis-tors. Man får ju passa på att njuta av "lediga" dagar på hemmafronten ibland. Att inte behöva ställa klockan på 06.30 varje vardag för att lämna på dagis i 3 timmar. Snart börjar han ju skolan och då blir det nog tidiga morgnar varje dag. På något vis är det svårt att resa sig upp direkt när klockan ringer och hade jag inte ställt kl på 5 klockslag så hade jag nog aldrig kommit upp. Man kan ju undra hur det blir den dagen man ska jobba och behöva ställa klockan på 04.30 för att hinna med sig själv och barnen. Fast förhoppningsvis så får man sova hela natten då.

Denna natten har varit ganska så stökig. Lowe nattades mellan 20-20.30, därefter ropade han att han hade fått näsblod. Fixade lite snabbt med detta och han somnade gott. Gick och lade mig 22.30 och matade lillan. Plötsligt började Lowe gråta och jag hörde hur han började vandra neråt i mörkret. Jag ropade på honom att han fick komma in i sovrummet och att jag var däruppe och inte nere. Men han fortsatte ner för trappan, gråtandes och sa jag kommer. Jag insåg då att han nog gick i sömnen. Annars skulle han inte frivilligt gå ner i mörkret och gå åt fel håll när jag kallade på honom. Jag tände lampan i trappen och hallen, fann Lowe gråtandes på toaletten därnere. Näsblodet forsade ur näsan på honom. Det  var bara till att tvätta av honom och byta tussen i näsan. Sedan gick han utan uppmaning in i sin säng igen och lade sig. Vaknade sedan inatt av att Lowe låg och trängdes i min säng och lillan varvade timmarna med att äta och sova. Snacka om att jag var trött när klockan ringde och Lowe fick jag knappt liv i.

Jag undrar varför han har börjat gå i sömnen så ofta och varför han alltid storgråter när han gör det. Han kommer inte ihåg något när man frågar honom på morgonen.

Jag har fastnat lite i traderaträsket. Tidigare så var det jag som köppte andras prylar. Nu har jag provat att sälja. Två av objekten gick ganska så bra, det tredje gick för 1 kr och det 4:e fick jag inte sålt. Men så är det väl när man säljer barnkläder. Det är oftast bara märkeskläder och populära kläder som folk slåss om. Finns ju hur mkt som helst.

Igår var vi en runda hos Julia och fikade. Träffade Sandra och Max, Sara och Moa och en annan tjej som liksom Julia är gravid. Rena babyligan =). Och trevligt var det. Det var första gången jag träffade Max och så söt han är. Moa har fått en massa tänder som börjar komma fram ordentligt nu. Och Moa är Lowes lilla gullunge. Han blir så glad när han ser henne och hon när hon ser honom.

På fredag skulle Elin o Co kommit hit, men givetvis är det nu Gabriels tur att drabbas av vattkoppor. Lowe blev så ledsen när jag berättade att de inte kommer denna gången heller. Då tyckte han att Jonathan kunde komma hit med Nellie och Elin kunde stanna hemma med Gabbe. Snällt va? Men förhoppningsvis så blir det av snart. Dessa eländiga sjukdomar...

Snart dags för ett foto på Saga kanske?


Kommentarer
Postat av: Elin

Stackars Lowe, hoppas hans sömnproblem går över. ja bilder vill vi ha här i bloggen på båda barnen:) så se till att ladda upp nu:) Kram

2010-02-10 @ 11:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0