4 veckor idag!

Idag blir Saga 4 veckor och på måndag blir hon 1 månad. Det känns som om man börjar få lite rutin på tillvaron. Iaf på vardagarna. Helgerna innebär oftast långa vakna nätter och att vi aldrig är hemma. Vilket i sig är trevligt, men det tär lite på en samtidigt.

Lowe kommer oftast i säng vid 20.00 och somnar snällt själv efter en godnattsaga. Saga är lite bortskämd, men sover hela nätterna så länge som hon får ligga i min famn. Väcker inte hon mig mellan 04.00-05.00 så vaknar jag själv av att ett av mina bröst håller på att sprängas. Då är det dags för matning. Vi går upp vid 07.00 eller 08.00 beroende på om Lowe ska på dagis eller ej. Då får hon mat igen. Sedan sover hon en bra stund på förmiddagen och framåt kvällen är hon vaken längre stunder och äter stup i kvarten. Kanske laddar hon upp inför natten. :-)

Idag skulle min kära syster kommit men nu har N fått vattkoppor så det fick ställas in, tyvärr. Så typiskt men det kommer fler turer. Så nu blir det till att köra till Sbg istället.

Nu snöar det igen, men det kan väl knappast snöa lika mkt som det gjorde i onsdags? Känns som det kom mellan 10-20 cm snö. Och läskigt var det att köra i snöstormen. Såg knappt vägen bara. var tvungen att ge mig ut ju pga min tand som gick sönder. Men tur i oturen så lagade hon den som vanligt, vilket betyder att jag slipper rotfylla den. (Såvida jag inte får problem med den nu) Hon sa att det var på gränsen att den gick att laga som vanligt. Kom undan med en knapp tusenlapp istället för 3000-3500kr. Har haft en sådan ångest inför rotfyllningen. Så jag hoppas verkligen att jag slipper det längre fram.
Nu blir det aktiva besök hos tandläkaren framöver för att slippa alla tandproblem.

Ska man ta och städa lite idag kanske. Gjorde ju lite här nere igår och passade på att tvätta överdragen till dynorna och kuddarna i soffan. Så nu känns det mkt fräshare. Vill ha lite fint och rent nu inför helgen så man slipper tänka på det då. Får ta ovanvåningen idag. Man är ju knappt där uppe och då blir det gärna lite eftersatt när det kommer till städningen. Vi skulle behövt ta en riktig röjar dag här hemma och rensat ut en massa skit. Men det får bli till våren när snön försvunnit. Då ska ALLT onödigt kastas ut.

Jag har fört över lite bilder nu så håll tillgodo!

Trevlig helg!








Kommentarer
Postat av: Elin

Ah vilka godingar! Är verkligen typiskt att vi inte kan komma. Haha roligt med lappen 3 veckor hihi:)

2010-01-29 @ 12:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0