Det blev en 10:a!

På årets första dag eller kväll 2010-01-01 valde våran Saga att titta ut med besked.

Började så smått få molvärkar runt 19.30 på kvällen. Vi skulle få besök av Janni och Mattias och äta lite pizza såhär efter en lång nyårsafton. Men hade ju haft förvärkar tidigare så jag tog inte det på allvar. Den enda skillnaden var väl egentligen att jag misstänkte att slemproppen gått. Jag ringde mamma och pratade lite med henne och tyckte mig få en svag värk. Runt 19.50 gick Jeppe och Lowe för att hämta våra pizzor, samtidigt dök Janni och Mattias upp. Vi slog oss ner vid bordet och snackade lite. Han dock inte prata så länge förens det kändes som att en bubbla brast i magen. Och sedan forsade det som bara den. Vattnet hade gått. Jeppe och Lowe kom hem och jag ringde mamma som sa att vi skulle mötas upp på förlossningen vid 20.30 (Hon skulle jobba natten). Jag fick för mig att vi skulle köra vid 20.30. Jeppe åt sin pizza i godan ro och mina värkar tilltog kraftigt. Runt 20.30 tvingade Jeppe in mig i bilen och vi körde i full fart mot csk. Jag tyckte att han kunde sakta ner för så bråttom var det nog inte. Vi var nog uppe på förlossningen vid 20.46 och jag han precis få av mig kläderna och ta mig upp i sängen. Det började trycka på och undersköterskan kallade på min mamma. På en krystvärk kom lilla Saga till världen och klockan var 20.54. Hon vägde 3350 gram och var 49 cm lång.

Tur i oturen att Jeppe inte lyssnade på mig för då hade vi kanske aldrig hunnit in. Och tur att J och M kom som de gjorde så de kunde ta Lowe och Pixi.

Men sedan ville moderkakan inte lossna. Plågades med akupunkturnålar, pvk:er och sprutor utan resultat. Jag blödde ganska kraftigt så tillslut fick jag sövas ner på op så de kunde plocka ut moderkakan. Det hela gick på 5 minuter och jag han förlora 2,2liter blod. Det visade sig att livmodern hade dragit ihop sig så snabbt att moderkakan inte kunde komma ut.

Fick spendera något dygn på BB, vilket jag inte alls hade planerat. Ville ju bara åka hem. Den 3/1 fick vi komma hem och det känns så underbart. Lowe är världens stoltaste storebror.

Idag blir det återbesök på BB för PKU och hörseltest. Sedan ska jag nog ta en tur inom arbetet för att visa upp vår lilla skatt.

God fortsättning!

Lilla Saga:


Kommentarer
Postat av: Nadja

Supergrattis till en underbart söt tjej vännen! Här flödar hormonerna ... hihi sitter med alldeles tårdränkta ögon när jag läser :-) Visst är det underbart med de små liven!

Skönt att allt verkar bra med er trots att det gick så snabbt.

Ha det så gott och njut - så ses vi kanske den 18:e hos Anna?!?!



Kram

2010-01-05 @ 10:40:21
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com
Postat av: Krissa

Åh, vad snabbt det gick! Grattis!!

2010-01-05 @ 11:51:15
Postat av: Johan R

Vilken härlig berättelse! Grattis igen! Kram kram!

2010-01-05 @ 19:10:08
URL: http://johanshuvud.blogg.se/
Postat av: Sandra

Här gick de undan. Om ni skaffar fler barn så får du nog bo på förlossningen den sista tiden för den kommer gå super snabbt ;) Stort grattis till er och hoppas ni alla mår bra och att du snabt kommer in i rutinerna som två barns mamma :) Massor av kramar från oss i Tollarp :)

2010-01-05 @ 21:17:38
URL: http://whybenormal.blogg.se/
Postat av: Ellie

Tack för gratulationerna!

2010-01-07 @ 15:17:06
Postat av: Emhi

Jag gråter nästan jag läser detta :) Du är så fin syrran! och Jeppe, och Lowe och Saga ;) ALlihopa! Älskar er! "Jeppe tvingade mig" - jag kan se det framför mig, din min :)



Ha de gott syrran!

2010-01-11 @ 21:10:50
URL: http://lchfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0