Tropisk natt!

Ja, det hade vi allt i natt. När temperaturen håller sig över 20 grader, kallar man det för tropisk natt. Jag hade kunnat sitta ute hela natten för det var så otroligt skönt. Den kvällsvärmen har man saknat lite. Att kunna sitta ute länge utan att frysa. Värre var det inne där hade vi det 29 grader varmt igår kväll. Nu är det "bara" 26,7 grader varmt här inne. Och temperaturen ute är hela 22,8 grader. Tror inte att jag ska rulla upp några persienner idag, det får se mörkt och tråkigt ut. Hellre det än att svettas så ännu en natt.

Idag ska jag hämta Elin och barnen hos mamma. De ska sedan bo hos oss nästan hela denna veckan. Ska bli så roligt.

På tal om annat så har min sambo nog fått sovsjukan. Han var på svensexa i lördags. Steg inte upp fören vid 12.00 på söndagen. Gick och lade sig igen, steg sedan upp 14.30. Ville inte följa med till Tollarp och sov sedan till och från hela kvällen. Vi var inte hemma fören 23.30 igår. Då låg han och halvsov på soffan. Nu är klockan 10.00 och han sover fortfarande på soffan. Livet måste vara hårt när man är man. Kan inte vara lätt att dricka sig full och festa. Man orkar ju tydligen ingen mer sen på ett par dagar. ;)

Jag har inte sovit bra på 3 nätter...jag har trots detta mina barn att ta hand om. Det är bara till att stiga upp och se glad ut.


Nåja, idag ska han städa. Det gjorde han aldrig igår vilket han sa att han skulle.

Nu ska jag ut och sätta mig med en kopp kaffe i solen. Sedan måste jag försöka röja i våran övervuxna trädgård.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0