Fjärilar

Har lite fjärillar i magen idag, både snälla och dumma. Idag ska vi till banken och se vad vårt hus blivit värderat till. Känns jobbigt att inte veta. Dessutom har vi kanske ett nytt hus på gång. Men det får förbli lite hemligt tills vi vet mer och allt e klart. Är ju inte säkert att det blir ngt av det. Men jag hoppas allt vad jag kan eftersom det i så fall kommer lösa hela levnadssituationen för vår lilla familj. I så fall behöver jag aldrig mer bekymra mig över vart barnen ska ta vägen och hur jag ska hinna i tid till jobbet. Men vi ska ju få detta huset sålt med...

Om det blir av, så blir det ett mindre hus än det vi har nu och man får i stort sett blåsa allt inuti det. Och jag kan säga att jag nu uppskattar vårt hus som vi har idag. Nu kan jag bara se hur himla fint vi egentligen har det och allt vi faktiskt har hunnit med att göra med det. Och trädgården är så underbar nu på våren och sommaren. Så den kommer jag att sakna och det härliga trädäcket. Men det blir till att rensa en hel del. finns inte så mkt förvaringsmöjligheter där som här.

Här har vi dels Annexet, verkstaden och vinden på annexet, garaget samt källaren. Jag ser vårt hus med helt andra ögon än vad jag gjort innan. Så lite tar det emot när jag tänker på att flytta. Men vad ska man med ett stort fint hus till när man inte kan lösa familjelivet?

Nåja, det återstår att se vad det blir av det hela. Jag håller tummar och tår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0