Konstigt det blev...

...när man mms bloggade. Bara en massa lustiga siffror. Tråkigt att det aldrig fungerar som man vill.

Idag har jag och Saga hunnit med EKO för att handla lite presenter till morgondagens kalas och träolja till trädäcket. Precis innan avfarten till EKO tittade jag åter igen i backspegeln och som från ingenstans dök en svart skåpbil upp med blinkande ljus. Jag saktade ner och körde så långt åt sidan som det gick, men den stackars lilla bilen framför mig kunde knappt väjja åt sidan då den 2 filiga vägen gick ihop till 1. Med nöd o näppe kunde skåpbilen köra förbi utan att skicka den lilla bilen i diket. Läste sedan på nätet att det var ett bankrån i Olofström. Och väl inne i affären hörde jag hur sirenerna gick utanför.  Sedan körde vi inom Anna och Emil på hemvägen på en snabb fika innan bilen styrde hemåt igen.

Så nu har jag även oljat färdigt däcket. Men det ser ut som om det skulle behöva oljas en gång till. Men det får bli en annan dag. Och nu ska det ju regna och vara dåligt väder hela nästa vecka tyvärr.

Nej, om man skulle ta tag i tvätten igen. Igår var där nästan inget...idag är där massor igen. Kan det bero på att Jeppe är hemma efter att ha legat borta hela veckan? Kanske det...

Igår var jag på fotbollsträning med Lowe. Han fick lov att stå i mål, men hade mer bry med att säga till en mamma att hon skulle hålla koll på sin bebis " Hallå håll koll på din bebis" sa han några gånger och jag skämdes. Han missade nästan att bollen var på väg in i mål och han försökte i sista sek fånga den men det var försent och så fick han ont i sin handled dessutom. Och bollen...den åkte i mål. Så det här med att vara målvakt var inte hans grej. Han blev avbytt av en kompis som även han hade annat i tankarna. Han var nog i sin egen lilla värld och grejade med nätet och återigen...bollen in i mål. Några andra passade på att ta en liten paus mitt i spelet. Kan ju vara skönt att sätta sig ner och vila i väntan på att bollen kanske kommer. Det är så roligt att se när alla barnen springer och har sig. För de är ju i den åldern då det fortfarande är mest lek och inte allvar. =)

Ojojoj, vilket långt inläggd det blev nu då. jag som bara skulle klaga lite på mms-bloggandet. Bäst att sätta punkt.
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0