Lördag 20 mars

Så lider även denna veckan mot sitt slut.

Trött är bara förnamnet på vad jag är. Jag är ju bortskämd med långa sovmorgnar när vi väl är lediga men man sover ju inte sammanhängande en enda natt, så det beror väl på det. Skulle kunna gå o lägga mig en stund nu, men då försvinner hela dagen och tröttheten blir till seghet istället.


Jag har så många ideer om hur jag skulle kunna förvandla vårat hus till ett behagligt ställe. Svårare är det att färdigställa det. Nu under föräldrarledigheten råder det nästan totalt köpförbud på prylar. Det är bara det allra nödvändigaste som får inhandlas. Och svårt är det för man ser jämt saker som man hade velat köpa och byta ut.

Men snart så...snart kommer nog dagen då det blir total utrensning här hemma och ordning o reda bland alla prylar som man inte har ngn aning om vart man har. Nu har vi ju faktiskt ett hus och det som inte används nu lär inte användas senare heller. Man skulle haft lite loppis här hemma. Tycker egentligen inte om att slänga saker som är fullt funktionsdugliga. Saker som andra kanske skulle ha mer nytta av.

Längtar tills vi får hem en lapp i lådan om klädinsammling och prylinsammling. Då ska jag ställa ut en massa lådor och säckar utanför huset som de bara kan plocka med sig. Var sak måste ha sin plats och fylla en funktion. Just nu gör det ju inte det.

En tur till Ikea hade varit bra. Kanske kunde man fynda några bra lösningar i fyndhörnan. Ett skafferi t.ex. Har tröttnat på att ha allt i plastbackar i en rumsavdelare.  Jag ser mkt potential i detta huset, men om ens ideer fungerar är en annan femma. Allt som man skulle vilja riva i känns som ett jätteprojekt. Det gäller ju att ha en klockren plan.

Nej, åter till att göra lite nytta här hemma. Slänga igång en maskin tvätt kanske...

=)

Kommentarer
Postat av: Caprica

Känner igen tröttheten! Känns som att man aldrig kommer att få en hel natts sömn. Men om du nu har tagit tag i din viktminskning så har jag lite tips; strunta i cola lighten, den gör dig bara mer godissugen och trött. Drick ett glas apelsinjuice(ca 1-2dl)eller någon annan juice utan konserveringsmedel och tillsatt socker. Köp hem någon form av vitamintablett och ta en om dagen. Om du lyckas hålla det minst fem dagar i rad kan jag nästan garantera att du kommer att må bättre. Slippa tröttheten,spänningshuvudvärk och kanske också godissuget. Funkar för mig!



Det där med att röja undan saker tar tid. Efter fyra veckor har vi nu äntligen röjt undan i förrådet och kan nu använda det till en tillfällig sovplats för inez om hon skulle krångla någon natt.



Ha det gott! Kramizar!

2010-03-20 @ 21:53:19
URL: http://caprica.gylhian.com
Postat av: Sandra

Vet precis hur du menar med att ändra här hemma! Har också hundra saker som jag skulle vilja göra här hemma men får snällt strunta in de pga pengabrist :-( Tråkigt att de ska vara så snålt att gå hemma och få umgås med sitt/sina barn.

2010-03-21 @ 23:07:59
URL: http://whybenormal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0