Lördag och vackert väder idag med!

Idag är det lördag, frallorna från postlådan blev till en mumsig frukost. Saga sover i vagnen, Lowe leker med en kompis, Jeppe knäcker lite extra och jag bloggar. ;)

Jag sover förvånansvärt länge om morgnarna när jag inte behöver stiga upp. När jag frågade Lowe i förmiddags varför han inte väckte mig när han vaknade så sa han " Jag tänkte att du skulle få sova ut, du e ju uppe på natten med Saga". Mitt lilla hjärta vad snäll och omtänksam han är.

Det börjar bli omständigt att åka iväg ngn stans i veckorna. En arg Lowe protesterar och frågar mig varför vi alltid ska iväg, han vill ju vara hemma och leka med grannbarnen. Fast när vi väl är iväg och ska åka hem så vill han oftast inte hem. Men förstår han samtidigt, det är inte många barn i hans ålder när vi hälsar på folk. De flesta har små barn. Så jag antar att man har kommit till den tiden då man får hålla sig hemma för det mesta. Kanske det blir bättre när Lowe börjar skolan och man får fler timmar till att åka iväg med Saga och göra ngt.

Vilken härlig lördag det är. Solen skiner och det känns konstigt nog varmt ute i solen. Det gör att man får mer lust till att göra saker och man blir pigg fast man egentligen är trött. :-)

Jag längtar efter de limegröna vårfärgerna och alla vackra vårblommor. Längtar efter att slippa klä barnen i varma, tjocka klumpiga kläder.

Trevlig helg!

Början på april, taget från vår balkong i lght på Österäng:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0