Nu är vi inne i maj månad!

Nu kan man ju inte påstå ngt annat än att det är vår. Bättre sent än aldrig!
Jag njuter för fullt av dessa limegröna våriga färger som naturen skapat. Andas in doften av fruktträdens nästan utslagna blommor. Jag fullkommligt ÄLSKAR våren!!! Det är nog den bästa tiden på året. Alla blommor, alla dofter och färger. Man kan sitta ute i solen och dricka kaffe eller bara njuta.

Valborg började och avslutades ganska så lugnt. Vi grillade och gick sedan till hamnen för att titta på majbålet som låg på en flotte ute på vattnet. Och sedan avfyrades fina fyrverkerier. Saknade lite att stå nära en brasa, när man tänder på markplan. Det är lite tjusningen att känna värme från elden och lukta lite rök. =)
Väl hemma var vi alla så trötta att vi tillslut gick och lade oss. Efterrätten tog vid dagen därpå. =)

Invigde mitt första glas vin dessutom. Inte fullt så gott som jag förväntat mig. Ganska så starkt. Så det blev bara ett glas. Hade nog suttit bättre med en öl.

Igår blev Saga hela 4 månader gammal. Min lilla tjej börjar bli en stor bebis. Nu har hon börjat rulla till sidorna, men inte fullt runt. Hon älskar att stå när man håller henne och skrattar så hjärtligt emellanåt.

Vi körde även en liten runda till Tollarp igår och käkade lite pizza hos Sara, Doffe och Moa. Roligt att se alla barnen. Max och Casper var ju också där. Och ja, roligt att se barnens föräldrar med klart! Casper har växt så mkt sedan jag såg honom sist och Moa klappar numera händerna. Ångrar mig att jag inte tog några foton. Får se till att bli lite bättre på det. Nu ska jag bjuda på lite bilder från helgen iaf.

BILDER FRÅN VALBORG 2010!

Jeppe slänger ihop potatisgratängen:


Grabbarna grillar:


Saga:


Lowe i djup koncentration:


Saga hos gudmor Janni:


Saga:


Hidde och Lowe:



Saga sover gott i vagnen:


Majbålet vid hamnen i SBG:


En glad Lowe:


Majbålet:



DEN 1:A MAJ!

Saga 4 månader:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0