Måste ta mig i kragen! Har kommit på mig s...

Måste ta mig i kragen! Har kommit på mig själv med att vara fruktansvärt tråkig på mina lediga dagar! Jag gör inget annat än att tvätta, städa och handla. Brukar ta en promenad med hunden på morgonen och låta Saga gunga en liten stund i trädgården! Jag kunde ju hittar på en hel del. Gått till ngn lekplats med Saga, träffat lite vänner som eventuellt är lediga eller gått en runda på stan. Saken är den att jag ogärna vill boka in mig på ngt eftersom jag alltid är så trött och så är det ju bekvämt att vara hemma. Och när ska man annars hinna med att städa o tvätta i lugn o ro? Jag gör ju det när dottern vilar middag. Jag vill också låta mig själv att vara ledig på riktigt som min sambo när han kommer hem från jobbet, släpper allt och slänger sig på soffan. Men hos honom finns inte stressen över att det ska finnas rena kläder, kläder till olika tillfällen. Han bryr sig inte om det är undanplockat eller ej om hunden har hårat ner hela golvet, om skitiga fönster, disk på diskbänken, överfulla pappåsar med kartonger, tidningar och glas som behöver köras iväg med. Så man kanske skulle sluta bry sig om sådant när man är ledig.... Men när man har jobbat en hel dag så orkar man heller inte ta hand om det. Får väl tänka såhär: städningen får ta max en halvtimme, tvätta max en maskin tvätt om dagen! Tror ni att det fungerar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0