God Jul!

Då var julafton över lika fort som varje år. Och kvar lämnas en avslagen känsla. Jaha...det var det. Denna julen har varit både trevlig, mysig och ångestladdad. Julagton firades i Tollarp hemma hos min ena bror och hans fru. Sedan var mina 2 småsystrar också där. Jättemysigt att få fira jul ihop med dem. Vi startade med att dra till pulkabacken, där vi halvt frös ihjäl i djup snö och försökte värma oss med varm choklad, kaffe och korv i bröd. Väl hemma hos brorsan igen bytte vi om och myste med lite glögg. Sedan rullade kvällen på och Saga sov när jultomten kom. Lowe är inte så lättlurad längre och visste direkt vem som var tomte. Detta påtalade han högt och tydligt flera gånger medans jag försökte schysha honom. Ville ju inte att han skulle förstöra det för kusin T. Vi avslutade kvällen med att spela lite spel...det gick inget bra för mig ska jag säga. =)

Tackar Sandra (och Max) så mkt för hennes påhittiga tävlingar i hennes blogg. Häromdagen vann jag ett presentkort och igår vann Saga lottningen. Så tack ännu en gång. Vi blev jätteglada! kramar

Idag blir det julfirande hemma hos svärföräldrarna i Ö-tofta. Ser fram emot detta och att förhoppningsvis få tänka på annat. Bara en massa mys med familjen <3 Det gillar jag!

Här hemma är det fullt ös. Saga kan gå nu (började ordentligt på lillejulafton) Men krypa är fortfarande favoritsättet att ta sig fram på. Hon klättrar även upp i soffan och på soffpallen vilket innebär att hon nu kan kladda på datorn. Mindre bra. Får fundera ut hur vi ska lösa det där med datorn. Får hitta ett nytt rum till den. Önskar mig gärna en soffa på samma gång och en ny tv-bänk och en ny schänk (stavas?). =) Vi har förresten fått hem en flex 5 grind nu. Så kompostnätet är satt runt julgranen. Skönt med en riktig grind att öppna och stänga. Lowe slipper hoppa över med hjälp av stolar och en annan slipper slå halvt ihjäl sig av att snubbla över kompostgrinden.



Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig jul nu under juldagarna och mellandagarna!




Kommentarer
Postat av: Elin

Vilket fint foto!! Maila det till mig är du snäll!!

2010-12-27 @ 13:30:56
Postat av: Nadja

God fortsättning Ellie! Vilken underbar bild <3

2010-12-28 @ 08:30:41
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0