Håll i hatten!

Att det skulle storma inatt var något som jag missat helt. Var en tjejkomis som berättade det för mig igår kväll när jag var hemma hos henne. Jag han inte hem fören det började blåsa. Det är inte mkt sömn man fått inatt. Dels så har man haft svårt att sova då det hörts som att hela huset skulle flyga iväg eller gå mitt i tu. Och sedan har Saga varit vaken väääldigt mkt inatt. Så jag är ganska så trött idag. Jag var inte så sugen på att dra iväg med Lowe till skolan heller och han var med trött efter denna natten. Så det blir hemmamys idag.

Trädgårdsmöblerna har blåst bort i hörnan på trädäcket och vält. torkvindan har blivit sned, en plastback som jeppe haft och slängt ölburkar i har blåst runt hela huset och landat i grannen häck. Ser sådär lagom trevligt ut. Hade han varit hemma så skulle han själv fått samla ihop skiten och skämmas med sig. Nu blir det jag som får skämmas pga honom. Staketet på kortsidan har dessutom havererat. :S Ska det inte sluta blåsa snart. Måste ta tag i trädgården någon dag sen. Pilträden har en tendens till att fälla massor med långa kvistar och grenar.
Det som förvånar mig är att skateborden sóm står på sina hjul på plattorna står orörd kvar. Den om något borde ha rullat iväg med blåsten.

Nu tittar solen fram, får se om blåsten lugnar ner sig och om någon kan tänkas vilja ha besök av oss i så fall.

Ha en bra dag i det blåsiga vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0