Lillejulafton

Idag är det lillejulafton och 4 dagar kvar till BF. Jag skulle haft mitt sista besök hos bm idag. Men efter att ha sovit dåligt, vaknat med ont i halsen och nästäppa och insett att ge sig in i stan vid 10.00 tiden, när alla fixar det sista inför morgondagen, är lika med dödsdömt, iaf för nerverna...så ringde jag och avbokade min tid. Dessutom hade jag fått ta med mig Lowe dit, vilket jag inte kände för direkt. Så nu har jag en ny tid på måndag 28/12 om inte vårt lilla hjärta behagat titta ut.

Mina gissningar på en födsel innan BF, den 21 el 22 har passerat, så nu är nästa gissning att jag antagligen går över till den 30/12. Tänk vad nära det är nu men ändå så långt borta. Kan ju få vänta i 18 dagar till om jag har otur.

Idag ska min kära sambo måla listerna och jag o Lowe ska skruva ihop möbler. Äntligen!!!

Lowe utbrast imorse att tomten äntligen varit här och lagt klapparna under granen. Han uttryckte sitt missnöje igår med att alla vi varit hos redan fått sina klappar av tomten (under granen). Men inte vi! Men nu har även Lowe fått sin julklappar så att han kan spana in utsidan ordentligt innan det är dags för öppning imorgonbitti.

Igår snöade det vansinnigt mkt, kom nog ca 1 decimeter. Tyvärr är det plusgrader nu mot måndagens 14 minus. Hälften av all snö tycks ha töat bort. :( Man kan ju verkligen hoppas på att snön får ligga kvar under hela morgondagen. Men molnen känns tunga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0