Sjukstuga här med!

Jag som igår tänkte att vad bra vi klarat oss från alla sjukdomar detta året. Inte har i varit sjuka eller förkylda en enda gång...eller ja, Jeppe kan inte räknas för han är ju kroniskt förkyld. Och Saga var lite förkyld de första två veckorna efter födseln...men annars peppar peppar...

Igår kväll sa Lowe att han kände sig varm, jag kände på honom och avfärdade det. Vi läste godnattsaga och han somnade snabbt. Sedan vaknade jag strax efter 00.00 av att Lowe grät och snackade ngt om sprutor. Stackars lille killen. Jag gick in till honom och han var brännhet. Så efter lite alvedon och cola somnade han gott. Idag har han fortfarande feber, men verkar ändå vid gott humör.

Själv har jag lite smått ont i huvudet och känner mig ruskigt trött, hoppas att jag inte blir sjuk.

Denna frukosten åt jag 3 skivor skogaholmisar med lite smör på...underbart goda. Med tanke på att de inte är särskillt mättande så var det nog rätt dumt. För nu sitter jag här och är fortfarande hungrig, men antalet kalorier för frukosten har överskridits tack vare dessa godingar. Därmed kan jag dra slutsatsen av att jag får hålla mig till havregrynsgröt eller knäckebröd.

Min våg håller på att gå sönder. Vägde mig i morse och då visade den att jag lyckats gå ner 8 kg sedan igår morse....inte särskillt troligt. Det är ena benet som lossnar. Satte dit det igen och ja....vikten stämde. Hade ju varit trevligt om man kunde gjort av med 8 kg under ett dygn. =)

Idag är Jeppe ledig, han har lånat släp. Så nu blir det förhoppningsvis en hel del till tippen idag. Önskar dock att han kunde förberett mig lite tidigare så jag verkligen hade rotat fram allt som inte längre används. Men det går ju att köra fler gånger.

Hoppas på en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0