Hipp hipp hurra...

...för mig och Saga idag! Ja, idag är det min födelsedag och saga blir 11 månader. Men fyller man år mitt i veckan med en sambo som är bortrest så blir det inte så mkt firande, inga presenter, ingen sovmorgon eller frukost på sängen. Hostat har jag gjort hela natten, känns som att denna förkyldningen bara blir värre. Finns det ngt mer irriterande än rethosta? Det går liksom inte att sluta. Igår var jag på stan och fixade mig en egen födelsedagspresent = en mascara och puder. Skulle kanske slagit in det så att man hade ngt roligt att öppna imorse.

Idag för ett år sedan (exakt 1 månad innan Saga föddes) tillbringade jag min födelsedag på toaletten. Höggravid och magsjuk. Och ledsen för att jag missade min födelsedagsmiddag som jag var bjuden på hemma hos några nära vänner. Det var bara Lowe och Jeppe som fick åka iväg och jag satt hemma ensam. Ser ut som att jag bara är sjuk när jag fyller år.

Hade en rätt så lugn morgon och var uppe i tid för en gångs skull. Så ringde telefonen och Lowes kompis mamma behövde hjälp med att starta sin bil. Så efter frukosten var nere och ungarna påklädda, så körde vi dit och insåg att skolan började om 5 minuter. Så hennes två gossar fick hoppa in i min bil och så körde jag dom alla till skolan för att sedan återvända till henne. Och nu kliade vi oss i huvudet. Var f*n sätter man startkablarna?! Jag hittade ett möjligt ställe, men sedan sa hon ngt om att batteriet nog satt där bak på v70 och riktigt så gjorde den det. Så vi lastade ur och insåg att det var fastskruvat...hmm = lika bra att skita i allt. Fick senare under dagen tag på Jeppe som förklarade att jag hade haft rätt från början. Startkablarna ska vara där fram och på det stället som jag trodde. Synd att vi inte vågade prova.

Har lyckats handla lite julklappar idag men har fortfarande några kvar. Ca 5 st ungefär eller tom 6 st. Hinner jag få Lowe och Saga i säng i vettig tid och jag inte är allt för trött så kanske man kan ta och slå in några. Älskar att slå in julklappar! =)

Hmm, blev ett långt inlägg och för er som orkat läsa hela säger jag...

...Ha en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: Krissa

Grattis på födelsedagen!!!

Kramkram

2010-12-01 @ 22:05:59
URL: http://www.pimpat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0