Jag ser det snöar

Ja, igår kom det en hel del snö och nu har det börjat snöa igen. Det är så himla fint när trädens grenar är alldeles vita av snö. Utsikten liknar bilden av ett julkort. De är bara tomten som fattas. ;)

Idag har jag varit rökfri i snart 4 dygn. Stundvis har det varit lite tufft. Man har ju brutit en vana och en del av sina rutiner. Det värsta är nog efter att man har ätit och man är mätt. Då var det så givet att gå ut och ta ett bloss och det är även som godast då. Kan komma på mig själv med att tänka att jag nog ska gå ut. Inser snabbt att jag har fel och går och tar mig ett tuggummi. Hitintills har jag klarat mig på 5-6 tuggummin om dagen och rekommenderad dos är 8-12 st, men max 24 st/dygn. Så jag tror inte att det blir något problem att sluta med tuggummina senare. Tuggar ju ofta på vanliga tuggummi så det är väl bara till att byta ut nikotintuggummina mot dessa.

Igår hade jag storröjning här hemma och idag får jag nog fortsätta med detta. Äntligen börjar det bli lite mysigt igen här hemma. Idag ska jag fara ner till affären och hämta ut lite julklappar som jag beställt. Tänk att det är julafton om 1 vecka. Har lite svårt att fatta det.

Ha en underbar fredag!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Duktig du är som inte rökt på 4 dagar! Kämpa på så ska du se att du klarar de fint. Och som du skriver, byt ut nikotintuggummi till vanliga sen så kommer du må mycket bättre. Bli bara inte fast i nikotintuggummina istället!

*

Tack för dina kommentarer :-) Testat programmet eller du har inte hunnit?

Kram

2010-12-17 @ 10:18:43
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Johanna

Vad duktig du är!! Har varit slarvig på att läsa bloggar sista dagarna. Har missat mycket ser jag.! Grymt duktig är du som kämpar med vikten och rökningen samtidigt!! :) det fixar du! Kramsr

2010-12-17 @ 11:01:24
URL: http://baradu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0