Lucia 2010

Idag är det Lucia och jag har under morgonen tittat en liten stund på skönsjungande luciakörer. Förövrigt har det inte varit så mkt Lucia här hemma. Mer kaos. Lowe hade en kompis hemma från klassen. De skulle träffa en annan klasskamrat ute på lekplatsen. Och vips var de försvunna. Så det blev ett evigt ringade runt för att försöka få tag på numret till den andra klasskamraten. Det stämde varken på adress eller telefonnummer på klasslistan. Så jag klädde på mig själv och Saga för att ge mig ut och leta och precis på väg ut så kom de hem. Vet inte hur många gånger jag sagt till Lowe att han måste säga till vart han går. Man blir ju orolig och speciellt när man ansvarar över ngn annans barn. Men nu är de hemma och jag börjar få massiv huvudvärk.

Förövrigt är det bäckmörkt på vår sida av Önnestad. Inga gatulampor lyser. Detta är 3:e kvällen på raken och vem ringer man för att rapportera detta? Jag ser ju inte ngt när jag öppnar ytterdörren.

Ikväll blir det lugnt och imorgon ska jag nog bege mig in till stan för att shoppa lite fler julklappar. Vill ha allt färdigt denna veckan när de flesta fortfarande jobbar.

Helgen som gått har vi firat svärmor och Saga tog några fler steg. Nu går hon lite emellanåt. Några steg i taget. Det värsta är att när hon går mot en får hon upp en sådan fart att hon inte kan stanna utan tappar balansen och kastar sig framåt.

Ha en fortsatt trevlig Lucia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0