Bekännelse

En aning besviken i morse. Klarade mig hela dagen utan en massa gott igår. Och vad får man för det? + 0,4 kg. Hmmm. Men det är bara att fortsätta kämpa.

Nu kommer en bekännelse som får en del att rycka på axlarna för att de visste och en del att möjligtvis bli lite chockade. Jag har varit riktigt fast i rökträsket nu när jag har gått hemma som mammaledig. Det har liksom blivit min stund för mig själv att koppla av och en social grej när man umgås med vänner. Offentligt har jag inte velat röka för man har kännt sig som en bov. Har tänkt flera gånger varje dag att jag ska sluta efter att paketet tagit slut men så står man där i affären och tänker...äh 1 paket till då. Saken är den att jag har nog aldrig rökt så mkt som nu de senaste månaderna. Innan kunde jag ha 1 paket i över 1 vecka...nu blir det ca 3-4 paket i veckan.

De senaste 3 veckorna har jag drabbats av en riktig jobbig förkyldning med hosta och rassel i lungorna. Så nu har jag bestämt mig för att sluta skada mig själv. Undrar om mina stackars lungor någonsin kommer att låta normalt igen. :S

I helgen köpte Jeppe nikotinplåster till mig...men det är ett jäkla skit. Känner inte av det och det bara lossnar. Så idag inhandlade jag mig nikotintuggummin. Och det kändes mkt bättre. Är nu fast besluten om att klara av detta.

Känns dock väldigt tufft att sluta röka och gå ner i vikt samtidigt, men jag måste för min egen hälsas skull.

Ikväll är jag bjuden på glöggfest hemma hos en arbetskamrat här i Önnestad. Ska bli mkt trevligt och jag kommer säkerligen att mumsa på ngt litet. Och kan jag hålla mig till det när man är bjuden på olika festligheter så är jag nöjd med det. Kanske får jag tagga ner lite och låta det ta tid. Det har ju bevisligen inte fungerat för mig att svälta mig själv med enbart pulver...det har bara ökat mitt sockerbegär. Så jag får väl köra en mix av allt. Så länge det går åt rätt håll. Kanske behöver jag utöka mina promenader lite. Försöka sätta ihop ett träningsprogram här hemma att utföra när Saga vilar middag.

Så heja på mig nu ÄNNU en gång! Jag måste bara fixa detta. Kom gärna med tips om ni har några bra.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Din bekännelse kommer som en överraskning för mig ... inga pekpinnar härifrån men tycker det är skönt att du tänkt om nu :) ...vad gäller vikten är mitt tips: Ingen mix!!!! För mig är "mix-dieter" helt förödande. Brukar sluta med + på vågen. Välj en metod som du känner fungerar för dig och familjen och frsök hålla dig till den - unna dig lagom mycket en gång i veckan så du orkar hålla kvar. Lättare sagt än gjort ... (trillar dit själv nu när det närmar sig jul) men med lite "jävlar annamar" ska det väl gå. Lr? Vi fixar det under 2011! Kram så syns vi ikväll

2010-12-15 @ 12:08:14
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com
Postat av: Emma

Strongt av dig att både gå ner i vikt och sluta röka, vi vet ju att det inte så ofta går hand i hand. Jag tycker det är jobbigt nog att bara försöka gå ner i vikt. Mitt tips är att du hittar en träningsform som du kan göra minst en gång i veckan (vet iofs inte om du gör det redan) förstår att du inte har så mkt tid med två små, men när Jeppe är hemma så kan det bli din egna tid! Finns inget bättre än känslan efter träning. Jag kör på cambridge nu, vilka soppor har du? Kämpa på, samanlagt har jag under 3 år gått ner 22 kilo med det! (alltså gått på soppor 1 gång om året typ) Du fixar detta! Glöm inte att du är grym, sköter hus, hem familj och allt annat! Kramar från halmstad

2010-12-15 @ 12:52:53
URL: http://emmath.blogg.se/
Postat av: evelinha

jag tycker du är duktig som kämpar på! Byt ut lunchen mot en sån dricka. De funkar faktiskt, smakar inte allt för illa...om jag minns rätt!!

köp en motionscykel på blocket (billigt o bra)då kan du träna när du vill!



rökningen...; ))) det var nytt för mig



kram till dig!

2010-12-15 @ 19:40:18
Postat av: Julia

Några bilder blev bra, några inte. Men det är ju ganska självklart med barn som inte gärna sitter still ;-)



Tycker du är duktig med din rökning som tar tag i det en gång för alla. Jag tror på dig! Ta dina tugummin om det känns lättare, men allting sitter i huvudet. Nikotinsuget försvinner efter bara några dagar, sen är det bara vanan som ska bort och det kan ta tid men sysselsätt dig med annat. Och akta så du inte blir beroende av nikotin-tugummin istället. KRAM!

2010-12-16 @ 11:50:28
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0