Växer så det knakar

Igår var vi på BVC. Saga växer så det knakar. Det märks att hon äter bra.

Vikt: 3790 gram (3350)
Längd: 52 cm (49)
Huvudomfång: 35,7 cm. (35)

Tog på henne en pyjamas igår som hon hade 2:a natten på BB. Nu är den nästan förliten och hon drunknade i den då. Hon har varit förkyld i en vecka nu, så synd om henne som hon snörvlar och nyser. Jag hoppas att näsdropparna ska lindra lite.

Idag ska vi in till jobbet tillsammans med en arbetskamrat som oxå går hemma med sina lilla tös. Ska bli så roligt att träffa dem. Ja och självklart att träffa övriga arbetskamrater med. :-)

Jag känner mig konstant trött. Att lämna Lowe på dagis varje dag känns som att fortfarande arbeta heltid. Man lägger sig tidigt och går upp tidigt varje dag, så nu har jag bestämt mig för att enbart låta Lowe vara på dagis tisdag till torsdag. Det är ganska stressande att försöka få upp honom om morgnarna, trycka i honom frukost och dra iväg till dagis för att hämta honom knappt 3 timmar senare, och hem o laga mat. Nu har ju Jeppe ändå varit hemma och tagit hand om Saga under tiden, men när han väl börjar jobba så ska man hinna med alt med henne oxå.

Lowe kan inte förstå att han inte får äta på dagis. Första dagen jag hämtade honom kom jag 1 minut över halv tolv och alla barnen satt och tog mat. De pekade på ett hörn och där satt min lilla Lowe och läste en bok i all ensamhet. Jag trodde jag skulle börja gråta, det kändes så hemskt att se honom sitta där för sig själv. "Vi har precis satt oss" sa en av fröknarna. Och jag förstår väl att de har sina tider att hålla, men jag tyckte att det kändes hemskt iaf. Lowe frågade mig varför inte han fick äta på dagis som de andra barnen och blev nästan arg på mig. Men, tyvärr är det inte jag som bestämmer. Han är ju så van vid att få äta på dagis och att få vara med. Han har ju gått från att vara heltidsbarn till 5 timmar 2-3 dagar i veckan och nu till 3 timmar dagligen. Jag anser att dessa 3 timmarna inte täcker det sociala behov han har. Därför kan han lika gärna vara hemma på måndagar och fredagar. Jag sover ju inte så bra på nätterna heller och har inte ro till att lägga mig och sova bort dagarna.

Gnäll, gnäll och lite mera gnäll...:-)

Idag var vi med i tidningen, det är synd att man inte får se fotona och välja ut det som man tycker blir bäst. Jag blev inte speciellt nöjd med det, men nu e det gjort och finns för allmänheten att beskåda. Ska ta bägge barnen till en fotograf när Saga blivit lite äldre, så det blir rediga foton av det.

Bilden från dagens K-blad:

<b></b> Född: 1/1, 20.54

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jätte fint foto på er :) Hon växer bra den lilla tjejen :) Grädde i tuttarna ;) Hoppas allt är bra med er. Massor av kramar

2010-01-20 @ 11:16:58
URL: http://whybenormal.blogg.se/
Postat av: Julia

Jättefin bild! Har redan ringt Andrés morföräldrar och bett dem spara bilden åt oss eftersom vi inte har k-bladet än. Lowe ser bra stolt ut :-)



Nu tycker jag att vi får ses snart min vän! <3

2010-01-20 @ 17:26:47
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jätteskoj att träffa er idag! Saga är så söt. Mörk och massor av hår :-)

... och jag tycker fortfarande att bilden i bladet är jättefin :-)

Kram

2010-01-20 @ 18:15:50
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com
Postat av: Ellie

Tack så mkt alla!



Sandra: Jo, det skulle man kunna tro...hon växer ju så det knakar. Nyss var hon ju bara en liten plutt.kram



Julia: ja, vi får allt ta och ses snart. När kan du? Jobbar du fortfarande...tyckte du sa att du slutat nu? <3



Nadja: Tack! :-) Ja, det var verkligen trevligt att träffa er oxå. Vad din lilla Nea är duktig på att sjunga. Så söt och Flora med givetvis. kram

2010-01-21 @ 12:11:21
Postat av: Julia

Jag har slutat, egentligen ;-) jag jobbar idag och den 6 feb, hoppar bara in då. Så i övrigt är jag så ledig jag bara kan. I veckan kanske? <3

2010-01-23 @ 08:43:19
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0