Förkyld igen...

Förkyld har man blivit igen. Inte många dagar man fick vara frisk. Det är så drygt och tråkigt. Igår trotsade jag min förkyldning och begav mig hem till mamma. Vi bestämde oss för att skjuta upp pysslet till nästa söndag och ta bussen in till stan för att gå på julskyltningen istället. Det var massor med folk och slirigt på kullerstenarna. Så det blev bara en lite runda och Lowe o Inez fick åka lite karusell. Vi tog bussen till Österäng igen och när jag skulle kliva av med vagnen och en annan tjej med sin nyfödda bebis skulle kliva av hände ngt som gör mig så jävla förbannad. Ett gäng ungdommar med invandrarbakgrund sulade iväg flera hårda snöbollar mot bussen och in i bussen. Träffade mig i sidan och det värsta av allt vagnen där bebisen låg i. Som tur var träffade den suffletten på vagnen. Men tänk om de hade träffat den lille, Saga eller Lowe!!!! Mamma for ut och skrek och även en kille som med åkte på bussen. Och de började springa efter killarna. Och vad skriker de tillbaka när vi säger att de kastade på bebisarna?! Jo, "Jävla Svennejävel!" Samtidigt sprang de för sina liv och de ska de vara glada för.

Jag har absolut inget emot invandrare, men när sådant här händer blir man extra jäkla förbannad. Och då tänker man både det ena och det andra. Är glad att jag inte bor kvar på Österäng. Vad fan är det med folk idag! Är de inte glada att de har tak över huvudet?

Idag blir det till att hålla sig hemma även om jag skulle behöva handla hem lite mat. Kylskåpet gapar tomt. Får svänga inom affären här hemma sen och köpa ngt litet och se om jag orkar köra till Maxi imorgon efter att jag lämnat Lowe i skolan. Måndagsmorgnar är inte så bra att handla på för då håller de på att packa upp varor som kommit och det man ska ha har inte hunnit komma fram ännu.

Det snöade som bara den igår, så imorse var det bara att ge sig ut och skotta fram uppfarten och brevlådan. Det snöar ännu och molnen ser tunga ut.

Idag ska jag hålla mig inne i värmen så mkt som jag bara kan och bara ta det lugnt.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag prövade aldrig dom, så jag kan meddela när jag gjort det ;-) Trist med din förkylning, se nu till att bli frisk igen! <3

2010-11-30 @ 15:01:38
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag prövade aldrig dom, så jag kan meddela när jag gjort det ;-) Trist med din förkylning, se nu till att bli frisk igen! <3

2010-11-30 @ 15:01:38
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0