Älskade fredag!

Äntligen fredag igen. Ännu så länge är allt som vanligt. Vädret börjar dock bli lite bättre än vad det var imorse, så nu har jag tagit en långpromenad med hunden. Inatt har jag minsann fått sova hela natten lång. Men vaknade med totalstopp i näsan och gigantisk huvudvärk. Som oftast hjälper det att komma upp och röra på sig för att det ska gå över.

Just nu funderar jag på att börja på pulverdiet i 2-3 veckor framöver. Det är fruktansvärt tufft, men jag känner att jag inte kan komma igång riktigt. Inga kläder passar mig längre och jag känner mig stor, klumpig och otymplig. Runt omkring mig lyckas många med att bekämpa sin övervikt eller bli av med sina gravidkilon. Jag har 10 gravidkilon kvar efter Lowe och ytteligare 8 gravidkilon kvar efter Saga. Och innan jag blev med Lowe lyckades jag lägga på mig 10 kg. Behöver jag säga att jag inte trivs det minsta. Alla bilder som tas på mig får mig att bli lika chockad varje gång. Herregud, är det jag som ser ut på det viset?! Kan det verkligen stämma?! Så nu har jag som mest hela 28 kg att "kasta" av mig. Men lyckas jag "bara" med 23 så är jag nöjd med det. Hur ska man bli av med den hungern och det sötsuget man har från morgon till kväll? Jag har verkligen kommit in i en ond cirkel.

Så snälla håll tummarna allt vad ni kan att jag för en gångs skull ska lyckas hela vägen denna gången.

Sedan har jag en fråga. Jag är så trött på min frisyr. Har ni några förslag på vad som skulle kunna passa? Ska jag klippa lugg igen? Behålla det ljusa eller färga det mörkt? Färga kan jag ju göra hemma på egen hand dessutom.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Här vägde jag "endast 74 kg":


Kommentarer
Postat av: Nadja

Ja du Ellie ... vikten den sitter där den sitter :) Jag har varit riktigt riktigt duktig i en månads tid men ändå händer det ingenting på vågen - är nog som de säger, svårare ju äldre man blir. Det gör ju att man nästan tappar sugen lite - när resultaten uteblir trots att kalorier räknas och motionen finns där ... Pulverdiet kan ju vara ett bra sätt att "komma igång" - för att se resultat men jag tror inte på det som en varaktig viktminskningsmetod. Beundrar dig verkligen som klarar av det. jag har försökt EN gång och blev idiot efter ett par dagar av att inte få tugga :)



Vad gäller ditt hår så tycker jag att du är så fin som du är - men förstår att du kan känna för förnyelse ... Jag hade tyckt det var kul att få se dig i lite kortare hår, lugg ... och kanske aningen mörkare nyans än vad du har idag. Själv har jag ju haft kort hår så länge så nu försöker jag "spara" lite. Vi får väl se hur länge jag orkar innan jag klipper av allt igen :-D



...och du, bilden på dig är verkligen jättefin! Kommer vi bara dit! Jag önskar dig stort lycka till med allt. Är så viktigt att ta tag i saker och ting för att må bra och känna sig nöjd med sig själv - men det är minsann inte det lättaste ...



Det här blev ju hur långt som helst sorry

KRAM

2010-10-22 @ 10:27:12
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vad jag har fattat de som så är de pluverdieterna bara skit för man går upp lika fort efter igen. Bättre att ändra hela sin livsstil och försöka på de hållet :-) Börja med att sluta äta godis och dricka läsk på vardagarna. Det gör stod skillnad :-)

2010-10-22 @ 19:28:06
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Sandra

Råka trycka skicka innan jag skrivit färdigt hehe.



De jag skulle skriva var att börja smått så ska du se att du kommer igång snabbt. Man kan inte ändra allt bara så pang utan man får ta lite i taget. Annars tröttnar man. Det hjälper om både i familjen är med på de annars så kan man lät lockas av frestelserna ;-)

2010-10-22 @ 19:30:17
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Krissa

Hej Ellie!

Klipp inte av dig håret! Inte för kort iaf :-) Hihi, bara min åsikt. Men klippa så det är lite lagom ner på ryggen? Så kan du förändra genom att färga istället. Nu på hösten o vintern tycker jag det är jättefint med riktigt mörkbrunt hår. Ja, det var mina åsikter :-)



Ang pulverdiet så kan det vara ett bra sätt att komma igång! Det är svårt med motivationen annars när det inte händer nåt. Det viktigaste är ju att inte gå tillbaka till de matvanorna man hade innan, för då går man snabbt upp allt igen. Nu hade jag inte så mycket att gå ner, men de sista fem sitter fan som berget! De GÅR inte bort. Men nu jävlar ska jag spöa dem med träning och kaloriräkning. Gick ner de andra med viktklubb.se.



Jag tycker dessutom att du är alldeles fin som du är, och jättesöt!

2010-10-23 @ 08:31:00
URL: http://www.pimpat.se
Postat av: evelina

hmm...det där med vikten! Jag känner såå väl igen det. sen jag träffat Andy har jag gått upp i stort sett 30 kilo (inklusive 2 graviditeter). Men NU äntligen har jag tagit tag i det, har liksom inget kvar att skylla på!! Jag har börjat på viktväktarna och på 11 vk har jag gått ner 9,8 kilo. Du får hänga med på det, för det handlar om att ändra sin livsstill, inte att banta!!! Kram till dig!

2010-10-24 @ 20:30:43
URL: http://skurken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0