Onsdag 27/10

Gårdagen var lugn och skön. Lowe fann sig i sitt utegångs- och kompisförbud. Inget tjaffs och inget bråk. Så skönt! Så idag återgår allt till det normala.

Ställde mig på vågen i morse (vilket jag egentligen inte skulle) och kunde konstatera att jag gått ner 0,9 kg. Jag höll mig väldigt bra igår och lät inte suget ta överhanden. Men det var riktigt jobbigt, man är ju van vid att äta småsaker konstant om dagarna. Varje gång suget slår till tar jag mig ett stort glas vatten, vilket hjälper för en liten stund iaf. Min största fasa är nu den kommande helgen. Frallorna som kommer i brevlådan om lördagarna, sedan är det barndop samma dag och på söndagen är det kalas för min brorsdotter. Nu gäller det att hålla sig till måttliga mängder. Jag ska inte sabba det här! Vill kunna känna mig ung, smal och fräsch de sista åren som jag faktiskt fortfarande räknas som ung. Tror att övervikten gör så att jag ser äldre ut än vad jag är. Tittar på mina 2 storasystrar som e så smala...de kunde åka på barnbiljett länge. Och folk har alltid trott att jag har varit äldst.

Idag sker det "roliga" som att betala räkningar. Avskyr det. Man vet ju aldrig vad man får över att leva på resterande månaden. Har skrivit upp lite helger som jag kan tänka mig att jobba och ska lämna dessa till chefen sen. Sen är det bara att hoppas på att man behövs ngn utav helgerna. Har dessvärre inte jobbat ngt utav helgerna denna månaden, det kommer att märkas nästa månad. Har dessutom räknat fel på mina SGI dagar. Har 20 mindre än vad jag räknat med..detta kommer innebära en katastrof!!! Speciellt med tanke på att kostnaderna ökar i december, januari och februari. Hoppas därför på en varm vinter så att inte elpriserna skjuter i höjden.

Nej, dags att betala räkningarna...håller andan!

Kommentarer
Postat av: Julia

Japp, jag började imorse. Känns riktigt bra och jag är riktigt motiverad! Hoppas att det fortsätter såhär.



Om du tycker det är jättejobbigt får du gärna höra av dig. Ring eller smsa, så kan vi prata. Man behöver peppning och hjälp, annars funkar det inte.



Min konsulent sa till mig att dricka LOKA om jag var hungrig, för det mättar. Ingen ramlösa dock. Och tre liter vatten om dagen, minst. Folk på jobbet tror väl jag är gravid igen så som jag sprungit på toa idag...



Angående kalas till helgen så ska vi på 1 års kalas på lördag. Jag SKA stå emot alla godsaker. Jag får äta ett mål mat om dagen om jag vill men ska helst gå på ren kur i två veckor, så här är jag. Och försöker. Vi får klara det tillsammans! ♥





2010-10-27 @ 18:08:55
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0