Morgonbråk och bortglömd film!

Nästan varje morgon stormar det här hemma mellan mig och Lowe. Jag blir arg för att han inte gör som jag säger och han blir arg för att jag tjatar och förbjuder honom att göra saker. Det är en evig kamp här hemma just nu vilket får en att bli extra trött om dagarna.

Imorse bröt Lowe ihop för att Saga fyller år först i familjen. Det var taskigt av mig att göra så att Saga föddes den första dagen på året. Han ville ju fylla år först som han gjorde innan. Så nu börjar syskonsvartsjukan dyka upp lite. Det kvittade hur pass bra jag försökte föklara att bebisar föds när de är redo, att det inte är ngt man själv kan bestämma över. Tårarna sprutade verkligen.

Nu känner jag att det är ännu viktigare att försöka hålla mig sams med Lowe. Älskar ju mina barn lika mkt. Men ibland är det svårt att ha tålamod när ens barn försöker prata till en som att han är vuxen och jag är barn. Det fungerar ju inte riktigt. Men är det inte lilla tonåren nu när de är runt 6 år?.

Nu ska jag och Saga bege oss in till stan för att lämna en lånefilm som jag lyckats glömma när jag lämnade de andra filmerna i fredags. :S Sedan blir det en liten runda inom Maxi. Det börjar verkligen bli tomt här hemma.

Passa på att mysa i det härliga höstrusket!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch inte skoj med massa bråk varje dag :-( Hoppas de löser sig snart så ni kan få det lite lugnt och skönt på morrnarna!



Va snabbt de har gått med Saga :-) Tyckte de va igår som man såg henne för första gången hemma hos Julia, så super liten hon var hehe! Tiden springer iväg :-)



När ska du börja jobba igen?



Tack för dina snälla ord om oss och om Thomas. Han blir så glad av att höra sånt från andra också :-) Och han förkännar de verkligen!



Kram kram!

2010-09-09 @ 08:07:00
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0