Torsdag 7 april

Förkyldningarna börjar avta så smått. Men känner mig fortfarande durrig i huvudet och är alldeles täppt och snorig. Tog en promenad med hunden imorse. Härligt väder och härligt med friskluft. Fick dock sprängande huvudvärk på köpet och blir genomsvettig för ingenting. Antar att det är så när man inte är riktigt kry ännu. Vill så gärna må superbra i helgen så att jag orkar greja lite i trädgården. Skulle ha hunnit med mkt där ute nu, men vi får väl se om det blir av.

Idag vabbar jag fram till kl 18.00 då jag ska jobba till klockan 22.00. Jeppe kommer ju hem idag så det är bara att bege sig till jobbet. Ska bli skönt, men samtidigt känns det så onödigt. Jag hinner inte lära känna patienterna och inte heller hjälpa till med det viktigaste. Och någon stackare som jobbat hela dagen från 06.45 ska behöva stanna kvar på övertid för att inte jag kan komma tidigare och för att de inte sätter in ngn annan, då jag endast får vabba till mannen kommer hem. På fredag blir det även vab och sedan hoppas jag att vi är friska allihopa på måndag. Jag är inställd på det iaf!

Nu är våren på väg. Älskar alla fina krokusar som blommar i mina rabatter. Och gräsmattorna börjar skifta från brunt till grönt. Inte klokt så fort det går. När det väl sätter fart,  så sätter det fart ordentligt. Vill plantera lite vårblommor i mina utekrukor. Får desvärre köpa mig nya krukor. Köpte fina för ca 1 år sedan som skulle tåla ner till -30 grader. Men nu när snön försvann så upptäckte jag att bägge krukorna spruckit fullständigt i botten. Lite trist.

Ska ta och lägga mig och vila en stund nu. Har inte blivit mkt av den varan. Kram på er!

Saga har upptäckt hur roligt det är att ha solbrillor på sig.



Det är roligt att åka i sin gåvagn.



Kanske får vi vänta till den 2 maj innan det ser ut så här på träden. (Obs! här ser vi även krukorna som sprack).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0