Inskolning

Då var 3 dagars inskolning avklarade. Måndagen var vi bara där ca 1 timme. Och där var en vikarie som inte gjorde allt för mkt. Hon bara satt på sin häck i soffan istället för att se efter de andra barnen så att den ordinarie förskolläraren kunde ge oss information och prata med oss utan att behöva fara runder hela tiden. Kan ärligt säga att jag sprang efter och lyfte ner klättrande barn ganska så ofta och hon gjorde inte ett dugg. Kändes som att det var jag som jobbade...hmm. Lokalerna är dessutom inte så inbjudande eller barnsäkra. Och svinkallt på golvet och dragit i lokalerna. Det kändes lite i hjärtat av tanken på att Saga ska vara på det stället. Hoppas att vi snart får plats på lekholmen. Tack och lov så var vikarien inte ordinarie.

Men nu allt eftersom dagarna gått så känns det bättre. Jag känner en av de ordinarie fröknarna som också haft Lowe när han gick på dagis. Det känns tryggt. Och avdelningen är ny så alla barn är "nya" och mellan 1-2 år. Och Saga verkar trivas vilket faktiskt är huvudsaken.

Lowe är överlycklig över att få vara på fritids och imorgon ska han dessutom få prova på morgonfritids. Jag ska lämna honom där redan 06.30 och jag och Saga ska vara på förskolan klockan 07.00. Bara för att hon ska få prova på hur det är att lämnas på en annan avdelning på morgonen, med andra fröknar.

Idag fick jag Saga att somna på madrassen under vilan. Hon är ju van vid att ligga i resesängen och greja en stund innan hon somnar. Så idag har hon endast vilat mellan 11.45-13.15. Ingen kvällsvila här hemma och ändå tog det tid för henne att somna  ikväll. Lade henne 20.30. Det tar väl lite tid innan man kommer in i nya rutiner. Sedan får man försöka följa det här hemma med.

Nu är det dags för sängen, en tidig morgon väntar oss.

Natti Natti


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag kan inte förstå vart tiden har tagit vägen! Våra barn är dagisbarn nu. Skönt inskolningen går bra men trist för mig som är hemma nu och inte kan telefonterra dig när du är där. Man har ju varit bortskämd länge nu med att kunna ringa dig var och varannan dag! Kram till dig och dina små gullungar

2011-02-17 @ 09:10:41
Postat av: Sandra

Skönt att allt går bra på dagis :-D När börjar du jobba igen sen?



Tycker allt vi kan ses snart för de var bra länge sedan! Har ju inte sett Saga på år och dar! Tror faktiskt inte ens jag sett henne sen jag och Julia var hemma hos dig och hälsa på faktiskt :-S

2011-02-17 @ 09:16:24
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Johanna

Ja det har nog med graviditeten att göra, var likadan när jag väntade Neo, fast mest i slutet. Får ta vara på det så länge energin finns :) ja jag har längtat massor och det var så ubderbart att känna det igår, nu är det bara 9 dagar till ul med, börjar förstå att jag verkligen är gravid nu :) tack, hoppas ni med får en bra dag, ser ut att bli strålande väder :) kram

2011-02-20 @ 10:00:40
URL: http://baradu.webblogg.se/
Postat av: Julia

Tack! Jag beställde först en i stl 80 som var nästan likadan, lite annorlunda modell bara och med ljusblåa muddar (som i luvan) men den passade perfekt nu så jag bytte till 86 eftersom den gärna ska passa när våren väljer att titta fram. Så den blev lite annorlunda i modellen men jag gillar den riktigt mycket! Fick bli en liknande mössa till.



Ja det var tråkigt att ni inte kunde komma. Haha, du ska vara riktigt glad att du inte gjorde det. Jag kände liksom när det var nog och intog vatten istället, men mådde ändå sämre än någonsin i söndags. Märkligt det där, jag brukar alltid bli sämre desto mer jag tänker mig för... otur. KRAM

2011-02-21 @ 21:59:56
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, ja han är en underbar kille :P Ibland i alla fall haha :) Ja, det är Inez! Tycker du? haha, tycker hon ser helkul ut på den bilden. Kan inte fatta att hon varit så liten en gång..! Måste komma o hälsa på er snart!!



Kram

2011-02-23 @ 12:13:36
URL: http://lchfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0