Underhållning på hög nivå och avloppslukt!

Helgen har gått undan. Jag jobbade i fredags och sedan var vi ut i Ö-tofta och åt middag. Jeppe och Bertil skulle se om det gick att laga avgassystemet. Men det får bli ett helt nytt, med alla hål och sprickor där var i det.
:-( Denna bil säger jag bara!

I lördags var vi först på fotbollsträning med Lowe, sedan lämnade vi Saga hos sin mormor och Pixi och Lowe hos sin farmor. Blev hämtade av Janni och Hidde och styrde bilden mot Helsingborg. Vi lastade in oss på Elite Hotell
och på kvällen blev det Wallmans Salonger. Ett ställe som jag verkligen kan rekommendera! Det var jättebra underhållning och god mat, som de som uppträdde serverade. sedan drog vi hem till Hotellet igen och somnade för att vakna till en underbar hotellfrukost. Det fick mig att längta utomlands. Tänk att hade vi bara haft pengar så hade vi åkt 2 veckor till Turkiet i Maj. Nu får vi hålla oss hemma och hoppas på bra väder istället.

Sista veckan som mammaledig nu. Och givetvis förstör jag den genom att jag ska jobba fredag kväll och lördag dag. Ångrar mig, men det e lite försent för det nu. Nästa vecka börjar jag min semester som jag tagit under 2 veckor just för inskolningens skull.

Efter att ha ringt som en galning till Sagas förskola så svarade dem tillslut. Jag var välkommen till informationsträff på måndag mellan 10-12. Sedan får vi se vilka inskolningstider vi får. Hoppas, hoppas att det blir intensivinskolning så att Lowe slipper vara på fritids v.8.

Imorse när det var dags att ta Lowe till skolan så började det osa avlopp på toaletten, sedan i hela köket och vardagsrummet. Öppnade dörren till källarn och fyyyy vilken stank. Så det var bara ner och kolla så att där inte var ngn läcka i ngt av rören. spolade golvbrunnarna lite och tog sedan en promenad med hunden. Väl hemma igen luktade det ännu värre. Så det var bara till att fara ner i källarn igen och ösa ännu mer vatten i brunnarna. antingen har min näsa vant sig vid doften eller så har det faktiskt blivit bättre. Hoppas på det sista. Vill inte ha mer bekymmer nu...har inte råd!!!

Nu ska jag ta mig ner i tvättstugan igen och hänga upp tvätten. Idag har det varit en riktig städdag. Hundhår överrallt och fullt med torkad lera på golven och mattorna hallarna. Hoppas på att det mesta av städningen håller sig till slutet av veckan.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0