Bullbak i väntan på...

Det bökas för fullt i magen och jag har varit ganska så effektiv idag tycker jag. Mamma ville inte komma hit och hälsa på mig på grund av hennes förkyldning så nu sitter jag här en stund och latar mig. Känner mig observant på minsta lilla som känns i kroppen. Men dock ännu inget som skulle kunna peka mot en förlossning inom det närmsta. Jag vill så gärna ha det överstökat, men är samtidigt glad varje dag som inget händer. Det ger ju iaf mig mer tid åt att göra färdigt saker. Barnrummet är fortfarande inte färdigt!!! Men nu e garderobsdörrarna på Lowes rum målade och upphängda och idag eller imorgon blir det till att städa ur rummet och skruva ihop möblerna. (listerna måste egentligen målas, men färgen hade blivit gammal) Annars hade dessa blivit färdiga igår.

Har precis bakat färdigt lussekatterna och rågbullsdegen är på första jäsningen. Filmjölken går dessutom ut idag så jag tror jag ska göra ett gäng scones att frysa ned. Det e ju så enkelt att göra scones.
Lowe är "nyklippt" och nybadad, men har som vanligt inte fått på sig sina kläder ännu. 

I natt har jag sovit fruktansvärt dåligt. Foglossningen har spökat rejält, varit uppe och kissat några gånger och Jeppe har snarkat oavbrutet. Att han själv lyckas sova är fan ett mirakel. Hade öronproppar en kort stund, men fick ta ut dessa igen då jag irriterade mig på min egen andning (täppt i näsan). Det hörs ju extra mkt när man pluggat igen sina öron.
Så efter att Jeppe kört iväg vid 05.30 så steg jag upp och åt frukost. Lite över nio fick jag skaka liv i Lowe. annars somnar han för sent ikväll.

På tal om Lowes sömn så har det alltid varit svårt att få honom att somna själv. Men jag köpte ett gäng barnskivor för ett tag sedan med ramsor, sagor och sång på. Så nu fungerar det jättebra att lämna honom ensam i rummet bara man sätter igång en skiva. Tar inte lång tid förens han sover och jag tror det är skönast för oss alla när han sover i sin egen säng.

Undrar så vilken dag du tänker komma mitt lilla ♥:a!

Kommentarer
Postat av: sara

Det undrar jag oxå. Längtar så mycket att få se det lilla <3 En till fasters älskling. hihi. kommer ihåg när lowe var liten och alltid sa det =) Gud vad tiden har gått fort!



Kramar på dig

2009-12-22 @ 21:33:36
URL: http://sarathore.blogg.se/
Postat av: sara

Det undrar jag oxå. Längtar så mycket att få se det lilla <3 En till fasters älskling. hihi. kommer ihåg när lowe var liten och alltid sa det =) Gud vad tiden har gått fort!



Kramar på dig

2009-12-22 @ 21:34:08
URL: http://sarathore.blogg.se/
Postat av: Ellie

Ja, det kommer jag ihåg! =) Hihi. Det är inte klokt vad tiden gått fort. Och imorgon är det Moas första jul!!! Tar med julklapparna från din pappa. kramar.

2009-12-23 @ 09:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0