Det snöar ute!!! =)

Snös faller utanför. Jag äter goda postlådslevererade frallor och avnjuter en nybryggd kopp kaffe. Har precis bläddrat igenom K-bladet och väderprogrammet ser tyvärr dystert ut för oss Skåningar, nu så härlagom för en vit jul. Redan under måndagskvällen drar temperaturen sig upp mot nollan och istället för snö på tisdagen så ska det bli regn. Under onsdagskvällen ser tempen ut att sjunka mot nollan igen för att under julaftonskvällen sjunka till några få minusgrader. Godbye white christmas! Roligt att du ville regna bort precis innan självaste julafton....

Igår tog jag mig i kragen och bakade pepparkakor med Lowe (maxis färdigbakade deg såklart!) Sedan passade jag på att göra lite knäck oxå. Och det går ju så fort och kräver så lite ingredienser. Efter att ha dammsugit och svabbat golven så orkade jag inte med något lussebullsbak. Men ett gäng lussebullar och ett gäng rågbullar ska jag väl förhoppningsvis hinna med innan jul.

Jag känner att tiden tickar och inget blir färdigt. Det känns såååå frustrerande!!!! Jag vill ju inreda och fixa färdigt i bebisens rum innan hon kommer. Men det går sakta framåt....ingen riktig stress finns hos min sambo. "Jaja" säger han lugnt..."jag har till den 27:e på mig". För det e ju en garanti...hmm. Blir man lite trött eller? Hade jag bara kunnat hade jag gjort det färdigt själv. Nu påstår jag inte att han inte varit duktig, för det har han. Det har varit mkt jobb med rummet och jag förstår att han blir trött av att jobba och pendla. Men dock fortfarande frustrerande. (Detta skulle varit färdigt på semestern i sommras). Sedan har vi ju hela hallen och trappan som skulle varit färdig....har man tur så är det väl färdigt till sommaren. Men jag vill ha ORDNING!!! Och det går inte när man inte har någon förvaring och det ligger verktyg och grejer överallt.

Nu till annat:
Lowe hade sin sista dag på dagis i torsdags. Kändes lite vemodigt...men blev positivt överraskad av den nya förskolan han ska börja på. Dels ringde den dagisfröken hem till oss som ska skola in Lowe och berättade hur de brukade göra. De börjar den första dagen med ett hembesök mellan kl 9.00-10.00. Bara för att han ska känna igen någon när han väl kommer dit. Och igår fick han ett julkort på posten, med en trevlig lite julhälsning från den nya avdelningen. Så jag är helt enkelt väldigt glatt överraskad. Hoppas att det är så bra som det verkar.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tror det enbart är vi, blivande mammor (och kanske ett fåtal blivande pappor) som känner den där frustrationen när det kommer till att "boa". Självklart förstår man dem också, som du säger. Men man behöver ju liksom mötas på halva vägen.



Vad bra gjort av nya dagiset att både ringa och skicka ett julkort. Och det där med hembesök låter ju jättebra. Håller tummarna för att det är så bra som det verkar!



Ha nu en skön helg och VILA min vän! Kramar

2009-12-19 @ 11:10:06
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0