Ett evigt farande denna dag

Idag var det Luciafirande på Lowes dagis kl 07.15. Tjockt med folk som irriterade en. Är glad att jag iaf han ta en bild på Lowe i luciatåget. Efter lite mysig frukost på dagis lämnade jag Lowe för att bege mig in till jobbet och på jakt efter lite växel. Var ju tvungen att hämta grejerna som jag beställt från jultidningen. Verkade vara en lugn fredag på jobbet så jag hoppas att det håller i sig hela helgen för mina arbetskamrater.

Kl 10:00 hade jag tid hos BM på MVC och när klockan nästan var 10:10 så blev jag inkallad. Så typiskt när man redan var stressad. Jag och Jeppe hade ju bokat in ett möte på banken mellan 10.30-12.00 och därefter en tid hos juristen. Mitt i min frustration var mitt blodtryck högt och även bebisens hjärtljud. Blodtrycket gick ner ganska så snart, men inte hjärtljudet. Jag fick då order om att uppsöka obstetriska mottagningen bums för att köra en ctg-kurva. Förmodligen råkade vi träffa in en väldigt "busig" period hos bebisen, men bara för att kolla så att allt verkligen blev normalt igen så fick jag ta mig dit.

Jeppe ställde in besöket på banken och vi körde mot CSK. Väl där såg allt normalt ut igen så det blev till att köra in till stan för mötet hos juristen.

Jag har sååå ont i höfterna och ljumskarna nu att jag knappt kan röra mig. Blev nog så efter att ha legat på en obekväm brits en bra stund, både på rygg och på sidan. Bebisens huvud är ju dessutom knappt ruckbart vilket kanske förklarar den molande värken jag har. Även om jag snart hoppas på att det är dags så måste vi först bli färdiga med ikeabesök och barnrum.

Snart går färden mot Ovesholm för att fira svärmor som fyllde år igår. Och till sist avslutar vi kvällen med Idolfinal i Sölvesborg.


Kommentarer
Postat av: Nadja

Skönt att allt var bra! Knappt ruckbart ... då är din lilla tjej iaf inte så bångstyrig som Flora :-D Hon fixerade inte sig förrän 20 timmar efter det att vattnet gått .... Hoppas verkligen att ni hinner det du vill att ni ska göra - så ni kan njuta av att snusa bebis sedan!

Kram

2009-12-11 @ 18:20:56
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0