Nya tag IGEN!

Då var shaken intagen och tillbaka till livet skärpning för mig. :S Men herregud vad segt det går. Måndagar är väldigt svåra då helgerna ofta innehåller lite förmkt av det goda. Hoppas på att jag den kommande måndagen kommer att se lite bättre resultat. Får hoppas på att jag lyckas passera gränsen nu. Det handlar ju bara om 1-2 kg. Lite drygt när man inte ens kan få på sig sina gamla jeans eller termobyxor och vinterjacka. Hade varit trevligt att delta i snöbuset utan att frysa häcken av sig.

Mål 1: -2 kg
Mål 2: -4 kg
Mål 3: -5 kg
Mål 4: -5 kg
Mål 5: -5 kg
Mål 6: -5 kg

Totalt att gå ner = 26 kg. Har jag tur så lyckas jag bli av med allt överflöd lagom till sommaren. Och förhoppningsvis lyckas jag gå ner till utgångsvikten för senaste graviditet innan nyår = -6 kg dit.

I söndags var vi på julskyltningen i Tollarp och sedan avslutade vi kvällen hemma hos Love och Protiva. Protiva lagade soppa med fisk, räkor och musslor. Jag har alltid varit motståndare till musslor, då de ser fantastiskt äckliga ut. Soppan var god i sig, men de proppsade på att jag skulle smaka en mussla vilket jag aldrig någonsin gjort. Det tog några minuter från det att jag hade den på gaffeln tills jag stoppade den i munnen. Kändes precis som att jag var med i fear factory. Det hela blev inte bättre av att jag delade på den och såg det avskyvärda innehållet. Men jag tog mod till mig och började tugga. Smaken i sig var ju inte så värst rälig och inte konsistensen heller. Men bara tanken på vad det var jag tuggade på och synen av de andra musslorna i tallriken fick mig att må lite illa. Men nu har jag smakat iaf och jag tänker inte göra det igen. Men det blev bara bättre när vi avrundade med kaffe, lussebulle och goda saffransbisqotti. Mums!

Jag har fått en riktig klätterapa här hemma. Hon klättrar på allt. Klättrar upp i gåstolen och sätter sig i den, och ibland blir det inte helt rätt. Även en 7:e tand börjar nu titta fram i nederkäken.

Ha en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du kommer klara de fint! Jag håller tummarna för dig och är inte ett dugg orolig över att du inte ska klara de. Bara ge dig fan på de så ska du se att kilona börjar rasa. Låt det bara ta tid. Även om de tar 3 veckor för 1kilo så är det ändå 1kilo mindre. Tänk långt och stressa inte dit!



Kram kram

2010-12-07 @ 16:02:26
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0