1 månad idag!

Ikväll kl 20.54 är det 1 månad sedan Saga föddes. All smärta har man glömt, vilket jag för stunden aldrig trodde att jag skulle glömma bort. Men återhämtningen efteråt har gått fortare och inte alls lika jobbig som sist. När jag tittar på min lilla dotter så tänker jag att det skulle varit mysigt med ett 3.e barn, tiden går ju så fort. Men det lär inte bli fler barn och man ska ju ha råd och tid att ta hand om dem oxå. Så det blir till att leva i nuet och fånga varenda sekund man har. För tiden går snabbt framåt och man minns inte alla stunder hur gärna man än vill.

Jag kan minnas när Lowe bara var någon månad och vi låg i sängen och myste. I det ögonblicket tänkte jag " tänk om man kunde frysa denna stunden, bara stanna upp hur länge som helst" Och nu ser jag min stora gosse som börjar skolan till hösten, jag kan inte alls koppla ihop att denna goa lilla bebis som låg i min famn (för inte så längesedan känns det som) nu är min stora Lowe. Vad hände där på vägen? Hur kunde tiden bara gå så otroligt fort? En annan sak jag minns ganska så tydligt är när jag var på H&M för att handla kläder till Lowe. Det var när man gick från bebiskläderna in till den "stora" klädesavdelningen. Det var en liten sorgsen känsla att lämna bebisstadiet och nu få handla kläder för lite äldre barn. Allt det här gulliga byttes ut mot Spiderman och Svampbob (som då var det fulaste jag visste). Men jag är givetvis glad att pojken växer och blir äldre....det är bara det att tiden, den vill man stoppa ibland. Snart har man väl två tonåringar att tampas med. ;)

Allt detta om tiden fick mig att vilja plocka fram lite bilder på Lowe som liten. Så här kommer de tillsammans med färska bilder på Saga.

Saga 4 veckor:

Lowe myser med Saga:

Saga 1 månad gammal:

Lowe 3 månader (ser en viss likhet):

Lowe 3 månader:

Lowe 4 månader:
Så lik Saga här

Lowe 7 månader:
Favvo sysselsättning; att gå runt med en blå back som "gåvagn"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0