Snö, snö mera snö...

Härligt med snö...javisst!!! Men kan det verkligen komma mer? Det är ett evigt skottande, vilket inte är helt lätt med en liten bebis som kräver ständig tillsyn. Var ute och skottade gången för en liten stund sedan, det syns knappt längre. Så jag ger upp för ikväll och tar ett ryck imorgon när jag kan ta ut Saga i barnvagnen. Har numera en egen pulkabacke i trädgården. :-) Är i behov av att skotta framsidan också, men jag hoppas att Jeppe är hemma imorgon så att han kan göra det. ;-)

Det är heller inte helt lätt att promenera med barnvagn och hund på snöiga och isiga vägar. Längtar nu till våren eller iaf tills det att snön töar bort så att alla promenader blir mkt enklare.

Hämtade Lowe på dagis idag med pulkan i släptåget. Det var mkt uppskattat och jag slapp dessutom allt gnäll om hur jobbigt det var att gå hem och vilken tråkig mamma man var. Promenaden dit tar ca 7 min och hem med en gnällig unge ca 30-35 min. Idag tog promenaden hem ca 10 min. Det lär bli pulkahämtning så länge som snön får ligga kvar på vägarna. När den försvinner får man väl se till så att Lowe lär sig att cykla. Då kanske promenaden hem inte blir lika jobbig och tråkig. Ännu så länge tar vi bilen på morgonen. Känns som slöseri, men vad gör man när orken tryter?

Sportlov är det nästa vecka, men för Lowe börjar det imorgon. Vilket jag är glad för med tanke på vädret. Lär ta en hel del tid att skotta fram bilen. Det ska bli så skönt att få sova länge utan att ställa klockan. Kan säga att det tar emot att ställa klockan och gå upp när bägge barnen sover som godast. Sedan är det klart skönt när man väl har kommit upp. Men trött är man om kvällarna. Igår gick jag och lade mig redan 21.30.

Igår var jag på efterkontroll på MVC. Det gick bra och mitt Hb har nu stigit till 116. Kanske kan jag klara mig utan järntabletter. Känner mig ju som sagt inte så påverkad av blodförlusten. Tröttheten kan ju lika gärna bero på mkt annat.

Just nu sover lilla Saga efter en väldigt vaken period. Hon har "snackat" jättemkt under eftermiddagen och ler bara mer och mer. Så söt mitt lilla troll. <3

Var på BVC i måndags och Saga vägde då 4750 g och var 56 cm lång.

Imorgon lovar jag lite bilder på barnen, det var ett tag sedan nu.

kram kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag håller med! Snön är skit just nu! Skönt med lov, det har ju vi också nu:) Ska dock bege mig ut ändå, måste handla i dag. Mysigt att lillan "snackar", du måste lägga ut massor med bilder:)Kram

2010-02-19 @ 09:37:14
Postat av: Ellie

Det var fullt upp igår och sedan blockerade Lowe datorn hela kvällen, så det blev tyvärr inga bilder. Får se om jag får tid över idag. Hoppas det.

2010-02-20 @ 12:19:41
Postat av: Elin

Ja jag väntar och väntar:)

2010-02-20 @ 21:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0