Fredag 2 Juli

Igår passade jag på att ta foto på Saga i dopklänningen. Bara sådär 1 månad efter dopet. Men det slog mig att nu börjar hon bli riktigt stor och tackkorten MÅSTE skickas ut nu. Om de blev så himla bra vet jag inte, är rätt så svårt att fota en "bebis" som inte vill ligga stilla och som tycker att det är roligare att tugga på sidenbanden än att titta på mamma.

Underbart väder är det idag med. Jeppe är och lämnar jobbebilen på firman, sedan åker han hem igen tillsammans med Janni och Fabian. Hoppas att de kommer snart så barnen hinner leka lite innan det är dags för oss att köra till kalas.

Hittade en loppa på Pixi idag. När jag öppnade min papperstuss hoppade den all världens väg...vart vet jag inte. men blev lite nojjig att den hoppat in i mitt hår eller innanför mina kläder. Så jag kammade mig som bara den och bytte alla kläderna. *ryser*. Det är så grose med sådana parasiter. Jeppe får ta en tur inom apoteket, sedan blir det en rejäl skrubbning av Pixi. Känns som jag själv har lust att hoppa in i duschen.

Senare idag/kväll kör vi till Tollarp för att fira lilla Moa. Hoppas hon blir glad för presenterna ;)

På tal om annat, så har det inte gått bra med min viktminskning och om en månad är det dags för bröllop (inte för oss, men vi ska gå på bröllop). Och jag har inte ngt att ta på mig. Så from måndag ska jag och min syster köra en pulverkur. Är ju lättare om man inte behöver lida i ensamhet. =) Och nu när Jeppe väl har semester så kan jag bara stoppa ner Saga i vagnen och ta ut Pixi på en låååång morgonrunda. Ska bli så skönt att kunna komma ut och röra på sig igen, Har stått stilla sedan Lowe slutade på dagis. (Han vill ju liksom inte följa med).










Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hon är ju verkligen underbart söt! Här går det inte heller så bra med viktnedgången, har gått upp allt jag gick ner innan.. Så trist. Kram

2010-07-04 @ 16:43:56
URL: http://baradu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0