I röjartagen!

Ja, ibland förundras man över hur mkt skit man lyckas samla på sig genom åren. Det största felet vi gjorde när vi flyttade till huset var nog att inte rensa ut ordentligt. Jag menar bor man på österäng så finns det en bra container tillgänglig att bara slänga allt mög i. Men det är väl så att flytta från litet till stort att man inte vet exakt vad man kommer att behöva. Dessutom lämnade de förra ägarna kvar en massa möbler och dylikt som min kära sambo glatt tackade ja till då. Dessa ting kan nu reta mig till förbannelse då de bara står i vägen och ser fula ut.

Skulle vilja hyra en Container för blandat avfall och bara slänga en massa. Men rent ekonomiskt är det kanske bättre om det får ta lite tid att rensa ut och köra iväg med själva.

Så nu håller jag på med att röja här hemma för fullt. Vill få väck allt det som bara står och ger en ångest. Imorgon kommer Janni tack o lov för att hjälpa mig. Hon ställer alltid upp vad det än gäller. Är så glad att jag har henne.

Jag hoppas att det finns en möjlighet att få trappan färdig i helgen med. En värderingsman kommer hit ngn gång nästa vecka för att se om det går att värdera upp huset. Jag håller tummarna allt vad jag kan att det åtmistonde går att höja värdet med 100.000,-. Man kan ju alltid hoppas.

Nu har bara Lowe en dagisdag kvar och det är imorgon. Sedan är det avslutning på tordag! Vi längtar både han och jag. Nu blir det till att tvinga med honom på promenad med Pixi.

Det går framåt med Sagas smakportioner. Hon gapar och ser glad ut. Men hon verkar inte vara så förtjust i vatten, för det spottar hon ut. De är så roligt att man ännu så länge har ett barn som verkar glädjas av mat. Lowe är ju som de flesta vet inte glad vid mat och har aldrig varit. Han har sina ideer och ger inte vika. Hoppas bara att det blir bättre när han börjar skolan.

Nu kommer det lite bilder...

Saga smiter från gymet:

Ahhh...

Hmm, vad var det här för ngt?

Mmm...det var ju gott!

Ge mig mer!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Din vän är verkligen en räddare i nöden och en ängel! Förstår att du är glad som har henne. Ah lilla Saga, hon är då för söt. Skönt att hon äter!! Kram

2010-06-09 @ 13:51:09
Postat av: Caprica

Vilken tur att du har Janni! Jag hade varit evigt tacksam om jag hade haft en sådan vän! De växer inte på träd precis. Och vilken tur sen då att du har en dotter som inte krånglar med maten. Förstår verkligen hur du har det med Lowe för Inez är likadan. Kramizar!

2010-06-09 @ 16:21:03
URL: http://caprica.gylhian.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0