Midsommarafton!

Idag är det midsommar, givetvis strålande sol igår och hur varmt som helst. Idag är det mulet och det slår väl aldrig fel.

Sagas första midsommarfirande ska äga rum i Sölvesborg. Vi ska ner till Valje (tror jag det heter) och dansa kring midsommarstången eller snarare barnen kommer att dansa loss mer än vad vi kommer skulle jag tro. Sedan åker vi tillbaka till Janni och Hidde och firar vidare.

Det blir ju inget av huset vi ville köpa, och nu finns det ett annat hus. Men banken avrådde oss från att flytta som det är idag. Så det blir väl till att våndas i 1-3 år framöver så att vi kan spara ihop till den förbannade kontantinsatsen som krävs. Detta påhitt kommer göra husen svårsålda och vanliga familjer kommer inte ha råd att köpa (ja, såvidare de inte har sparat 100-200 000 innan) Och vem har det?

Så det kommer bli ett helsike när jag väl börjar jobba. Och hur länge klarar man ut det? För att inte tala om hur STORA bensinkostnader jag kommer att få. Och skulle bilen gå sönder, ja då står jag där. För det går inga bussar som passar mina tider precis.

Så på ett sätt så hade inget varit lägligare än en flytt just nu. Men man får aldrig som man vill...

Nej, nu ska vi göra oss iordning så att vi kommer iväg i tid.

Till Sara, Doffe o Co: Synd att vi inte kunde fira ngt tillsammans idag. Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll. Vi får planera ngt nästa år. <3

Glad midsommar till alla!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad tråkigt Ellie!

...är det så på alla banker? Finns annars ingen möjlighet för er att byta? Hoppas hoppas att allt löser sig för er.

Kramkram

2010-06-26 @ 07:18:18
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0