11 veckor...

...sedan Saga kom till oss. <3 Kanske dags att ta tag i dopet snart. Men jag har varken haft lust eller ork till att ta tag i det. Förmodligen blir det ngn gång i maj. Detta månadsbladet är ännu så länge blankt. Inga födelsedagar. Lowe var ju trots allt 6 månader när han döptes. Bättre sent än aldrig...

Snart drar det sig mot påsk, med allt vad det innebär. Påskmiddag, kalas och storasyster med familj på besök. Härligt!

Varje fredag när jag vaknar så tror jag att det är lördag. Tills jag kommer på att nej, det finns inga frallor i brevlådan idag. Men jag lyxade till det och bytte havregrynsgröten mot mannagrynsgröt idag.

Denna veckan har väl gått sådär när det gäller att hålla igen på diverse godsaker. Men enligt vågen så har det gått hyffsat bra iaf. Nästan 1 kg minus iaf. Har hållt igång med promenader.
"Bara" 8 kg kvar tills första målet är nått. Sedan blir det till att ta tag i de resterande 20 kilona. Förhoppningsvis innan man börjar jobba igen.

Igår kväll busade vi lite med Saga. Hon smilade som bara den och skrattade till och med. Lilla gounge!

Just nu är det hela 10 grader varmt ute. Regnet hänger i luften, men just nu gör det inte mig ngt. Jag kan se det mesta av gräsmattan (en sunkig sådan). Och jag längtar tills löven på träden slår ut så att jag slipper se alla lägenhetsgrannar. Pixi skäller ju dessutom på de flesta som går förbi nu när hon kan se dom. Ska bli skönt att slippa se 2 störiga barn som alltid står i fönsterkarmen och bankar på fönstret samt voffar för att få igång Pixi...störigt!!! En gång stog dom tom intill vårat staket och höll på. Då hade de minsann fått skylla sig själva om hon nafsat till. (Fast det är ju en väldigt snäll hund, även om hon inte låter som en sådan när hon skäller och morrar).



Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0