Nystart!

Idag pekar vågen 1 kg neråt. Härligt! 8 kg kvar tills första målet är nått.
Pratade precis med modern min. Hon har nu lyckats gå ner 9 kg och berättade om en bok hon läst som hon går efter. Det handlade mkt om att skippa det mesta av kolhydraterna, äta fett osv...ja, ni har säkert hört om det förr.
Så nu är jag inspirerad på nytt.

Frukosten ska innehålla flest kolhydrater av alla måltiderna. Lunchen lite kolhydrater och kvällsmaten nästan inga kolhydrater alls. Rött kött är farligt, men kan ätas i bland. Alltså är fisk och fågel det bästa alternativet. Tyvärr tröttnar man ganska så fort på det. Det ska vara bra att äta en 3 mandlar före varje måltid. Light läsk och vanlig läsk är inget bra, drick vatten istället. (som om man inte visste det). Tur för mig att jag älskar vatten och föredrar det. Vitt mjöl ska undvikas. Fyll tallriken med grönsaker. Ja, det är bara lite av tipsen...

Min frukost innehöll idag 1 port havregröt med mjölk, 1 glas vatten och 2 koppar kaffe med mjölk.

Vet inte riktigt vad det ska bli till lunch eller kvällsmat. Blir nog kyckling ikväll eftersom hela frysen är full av det.

Men tänk att bli av med 10 kg då har jag ju "bara" 19 kg kvar. Och vilken skillnad det skulle göra på kläderna och välmåendet. Just nu känner man sig som en häffaklump, gammal orörlig tant, osmidig till tusen. Nej, nu ska det banne mig bli ändring. *pepp, pepp*


Kommentarer
Postat av: Sandra

Duktig du är vännen :) Syns imorgon :)

2010-03-22 @ 22:07:43
URL: http://whybenormal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0