Sista dagen på vecka 9

Igår påbörjades läggningen av golvet i hallen. Nu är det bara några få bitar kvar som ska läggas. Det kommer bli så fint. Hade jag haft färg hade jag just nu stått och målat väggarna. Önskar att allt bara kunde bli färdigt en och samma helg. Lekrummet är blockerat av dörrar och maskiner och gör inte Jeppe vid det sista idag så får han flytta ut det. Det är ju inget som stör honom i veckorna då han inte är hemma, inte lägger in tvätt, byter blöja och städar. För en annan blir vardagen bökig och trist. Just nu ligger han och sover på soffan med Saga. Och det kan emellanåt reta livet ur en annnan som aldrig har tid att ligga på soffan och sova. Men jag ska väl kanske vara glad åt att saker bli gjorda, även om en grej som kunde varit färdigt snabbt tar lååång tid.

Jag är mer av den åsikten, börjar jag med ngt vill jag slutföra det så fort som möjligt, och sedan har man kanske tid att ligga på soffan. Är jag gnällig eller? Tror faktiskt att jag ska gå och mäta lite så är det bara för honom att såga sedan. Kanske skulle ta och lära mig hur man gör alla dessa grejer, det går snabbare om man hjälps åt. Det gäller ju faktiskt det mesta i hemmet.

Ännu en härlig dag ute, snart får man kanske se gräsmattan igen. =)

Nu ska jag gå och lägga in lite tvätt, det blir ju färdigt på nolltid nu med den nya tvätt maskinen och torktumlaren. Och det är ännu en sak som är underbart!

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0