Viktbekämpning!

Och så går vi in i v.11 på detta året. Har bestämt mig ordentligt nu för att ta tag i vikten. Men fy vad kämpigt det känns. Det har varit en del besök med fika varje vecka. Nu ska man tacka nej till alla fika och nöja sig med lite kaffe.

Morgonen började med invägning och mätning (konstaterade att jag gått upp ngt kg). :( Nu har jag 9 kg att ta itu med istället för 6 kg för att nå vikten före graviditeten. Easy come, hard to go! Frukosten består numera av 1 tallrik havregröt, vatten och kaffe. Skulle vilja börja dricka pulverdrickor, men det går ju inte när man ammar. Detta kommer ta lång tid. Om man nu ska ta det lugnt och räkna ner 0,5-1kg i veckan. Men upp till kamp och börja promenera till dagis istället för att ta bilen dit (skäms). Promenadrundorna med hunden känns så tråkiga. Man går samma vända nästan varje dag. Finns inte så mkt att välja på här i Önnestad så länge snön ligger kvar iaf.

Mkt handlar nog om att utesluta allt onödigt skit. Jag ser på min mamma som nu har gått förbi mig i viktkampen. Hon har inte ätit ngt onyttigt på 8 veckor och har väl minskat lika många kilon som antalet veckor genom att äta ordentligt och skippa skiten. Nu måste jag lära mig ett nytt ord och det är NEJ TACK det blir bra med kaffe!

Svårt kommer det att bli att ta sig igenom påsken och dopet. Har iaf bytt ut läsken (och jag som nästan aldrig drack läsk innan) mot light läsk.

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Klart jag önskar dig stort lycka till! Du klarar detta ... VI klarar detta. Jag har hållt på en vecka och vågen pekade 1,5 kg ner ... fast jag har inga 9 kg att gå ner. 23 kg ska bort men förstår ju att det kommer ta minst hela 2010 :) Nu KÖR vi vännen!!! KRAM

2010-03-15 @ 20:42:35
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com
Postat av: emma

Kikar in på din blogg! Söta barn du har!

2010-03-17 @ 13:36:03
URL: http://mysan09.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Jag behöver också gå ner i vikt, sen vill man ju inet krångla till det massa när man ammar! Tack för tipsen om vd du äter, du kan ju ha en liten matdagbok här : ) Kram

2010-03-18 @ 18:16:55
URL: http://baradu.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Detta kommer du klara perfekt :)



Vad är det du mäter för något?



Jag ska med ta tag i vikten nu, har slutat amma så då tänkte jag nu kan man börja :P

2010-03-19 @ 09:12:30
URL: http://whybenormal.blogg.se/
Postat av: Ellie

Nadja: som jag skrev i din blogg, inte bara 9 kg utan hela 29 kg. men förr eller senare ska jag ha tillbaka min gammla kropp. Så nu ger vi järnet!



Emma: tack så mkt! =)



Johanna: Hihi, ja jag kanske ska skriva vad jag äter. Skriver upp det i en liten bok här hemma, då är det dessutom lättare att se vad man kan dra in på om inget händer.



Sandra: Tack, jag hoppas det! Jag mäter omfånget runt midjan, stussen och låren. Det är det säkraste sättet att se om ngt händer. Så egentligen kan man strunta i vågen och bara mäta sig istället. =)



Då kan vi börja peppa varandra med att inte bjuda varandra på onyttig fika! Hihi, fast man blir ju klart peppad av att lyckas säga nej till det när det dukas fram. =)

2010-03-19 @ 11:34:02
Postat av: Johanna

Ja men en matdagbok här är med bra, vi kan ju hjälpas åt alla! så gör jag samma i min : ) Ja ska vi fika får det bli hälsosam fika som tex fruktsallad eller så. Kram

2010-03-19 @ 17:07:36
Postat av: Anonym

Johanna: Ja, vi får hjälpas åt. Kanske kan börja matblogga lite nästa vecka. =)



Förresten Johanna och Sandra, hade varit trevligt att läsa era bloggar oxå. Ni får gärna maila era lösenord till mig om ni känner att ni vill det. kram

2010-03-20 @ 15:29:17
Postat av: Ellie

Det var jag som skickade det namnlösa meddelandet...glömde skriva mitt namn bara...=)

2010-03-20 @ 15:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0